Plåtverkstad i Stockholm - Påbackad!!

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Flat Six Rally
Posts: 163
Joined: Sun Jan 17, 2010 10:38 am

Plåtverkstad i Stockholm - Påbackad!!

Post by Flat Six Rally »

Tänkte att dagens fina väder skulle firas med lite mix av nytta/nöje, så jag tar 1971:an mot Nacka, men kommer bara till Östermalmstorg då skåpbilen framför börjar backa...
Dunsen var inte så stor, men ändå. Skitskraj och förbannad ser jag att det gick ganska bra då det inte syns nåt då det tog i "gummihornen". Men när jag ska öppna huven har kofångaren skjutits in ca 8-10mm så man kan inte stänga huven igen.

Undrar vart man kan lämna sin finfina bil och de ser till att det blir bra gjort.


//Peter
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

verkstad

Post by Ludwig »

A2 i Gustafsberg eller Forma på lidingö jobbar med Porsche
-72 911 E
User avatar
MartinG
Posts: 219
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:47 pm
Location: Kvicksund

Post by MartinG »

Tråkigt!

Kolla med Danielssons bilplåt i Tullinge. Har ingen egen erfarenhet men dom verkar både duktiga och porschekunniga.

Bild stulen från nätet
Image

mvh // Martin

PS. Såg att du är anmäld till MSR i år igen. Kul!
RS -73 Replica | PCS 2424b
User avatar
Flat Six Rally
Posts: 163
Joined: Sun Jan 17, 2010 10:38 am

Post by Flat Six Rally »

Tack för svaren.

A2, vet jag är bra, men på fel sida av stan, så jag får kolla upp verktsan på Lidingö, men i slutändan är det ju kvaliteten som avgör. Tullinge kan var ett alternativ.

Gällande MSR så är vi på reservlistan så det gäller att håla tummarna!

//P
User avatar
MagnusW
Posts: 3019
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Förlåt att jag är lite offtopic och kanske retar upp någon, men vad är det med Stockholmare och "fel sida av stan"? Får ingenting ligga mer än 30 minuter bort?
Jag vet att det är bökigt att åka genom stan och att det tar lite tid. Men jag vet massor av folk, "på landet", som åker 20-30-40 mil enkel resa för att serva sin 944/968 hos Sandén nedanför Göteborg, eller sin 911a hos Tony på TA Sportvagn eller hos Perry.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
felix83
Posts: 1016
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

MagnusW wrote:Förlåt att jag är lite offtopic och kanske retar upp någon, men vad är det med Stockholmare och "fel sida av stan"? Får ingenting ligga mer än 30 minuter bort?
Jag vet att det är bökigt att åka genom stan och att det tar lite tid. Men jag vet massor av folk, "på landet", som åker 20-30-40 mil enkel resa för att serva sin 944/968 hos Sandén nedanför Göteborg, eller sin 911a hos Tony på TA Sportvagn eller hos Perry.
Det är skumt, men det är ett tankesätt som man ganska snabbt fastnar i. Jag har bott i Stockholmstrakten sedan i somras och tänker redan nu att "öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de båda".
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
Sven
Posts: 598
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

MagnusW wrote:Förlåt att jag är lite offtopic och kanske retar upp någon, men vad är det med Stockholmare och "fel sida av stan"? Får ingenting ligga mer än 30 minuter bort?
Jag vet att det är bökigt att åka genom stan och att det tar lite tid. Men jag vet massor av folk, "på landet", som åker 20-30-40 mil enkel resa för att serva sin 944/968 hos Sandén nedanför Göteborg, eller sin 911a hos Tony på TA Sportvagn eller hos Perry.
20 mil tar c:a två timmar, andra sidan stan tar c:a 2 timmar...
:D
User avatar
Jesse
Posts: 1691
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Om man som de flesta andra har ett jobb så är det under rusningstrafik man måste köra för att hinna lämna in saker vilket tar tid och kraft!

Jag pendlade t.ex. 5 mil till mitt garage under hela vinter/våren, under rusningstrafik tog det upp emot 2h, normalt 30 min.. Dock var jag tvungen att köra vid rusning för att kunna mecka vardagar...
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
User avatar
MagnusW
Posts: 3019
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Sven wrote:
MagnusW wrote:Förlåt att jag är lite offtopic och kanske retar upp någon, men vad är det med Stockholmare och "fel sida av stan"? Får ingenting ligga mer än 30 minuter bort?
Jag vet att det är bökigt att åka genom stan och att det tar lite tid. Men jag vet massor av folk, "på landet", som åker 20-30-40 mil enkel resa för att serva sin 944/968 hos Sandén nedanför Göteborg, eller sin 911a hos Tony på TA Sportvagn eller hos Perry.
20 mil tar c:a två timmar, andra sidan stan tar c:a 2 timmar...
:D

Man behöver väl inte åka i rusningstid...

Lidingö är väl för övrigt på fel sida om allting om man ska någonstans överhuvudtaget ;)
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
MagnusW
Posts: 3019
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Jesse wrote:Om man som de flesta andra har ett jobb så är det under rusningstrafik man måste köra för att hinna lämna in saker vilket tar tid och kraft!

Jag pendlade t.ex. 5 mil till mitt garage under hela vinter/våren, under rusningstrafik tog det upp emot 2h, normalt 30 min.. Dock var jag tvungen att köra vid rusning för att kunna mecka vardagar...
Sant. En anledning till att jag inte kan tänka mig att bo här (Stockholm), vilket jag ändå gör 3 dar i veckan....
Men jag misstänker att de flesta här har ett jobb där man, åtminstånne vissa dagar, själv kan styra sin arbetstid.


Fast "back on topic" nu. Plåtverkstäder.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
Flat Six Rally
Posts: 163
Joined: Sun Jan 17, 2010 10:38 am

Post by Flat Six Rally »

oj, vad jag stökade till det med att nämna att jag helst inte ville åka från Gärdet till Gustavsberg, vilket i sig går bra, typ mitt på dagen eller kvällar. Självklat är det verkstans kvalité och rykte som avgör inte eventuell krånglighet transport...

Som tur är så tror jag att det klarade sig utan synliga skador och att det bara har skjutits lite i fästet.

Nu när jag är inne och skriver kanske nån kan hjälpa mig med minnet, då jag glömt vad sadelmakaren heter på Kungsholmen som är duktig på stolar. Jag hade tänkt pricka av en av de sista småfixgrejerna på listan mot 100 % genom att åtgärda sprickan i förarstolen.


//P
User avatar
Jesse
Posts: 1691
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse »

Alfa Bil & Båt Sadelmakeri AB?

http://www.alfa.se/
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

Post by Ludwig »

annars kan du kolla med bromma bil och båtinredningar som jag och kompisar har fått jobb utförda hos.
bra pris och kvalitet.
Anders heter han och de har nu flyttat till Täby kyrkby

www.brommabilobatinredning.se
-72 911 E
Post Reply