För värming
För värming
Värmeslang från värmekammare till MFI pumpen men, på min bi har någon dragit en slang från baksidan av pumpen till sidan av fläkten varför ??
Det låter mystiskt. Kan tänka mig att det är för att "tvinga" in mer luft till choke mekanismen men resultatet blir nog istället att luftflödet blir för högt och temperaturen lägre. Om du har problem med choken så är det en bättre idé att shimsa upp den med extra brickor.
Det är inte ovanligt att bimetallplattorna blir trötta efter ett antal år och då är choken aktiv hela tiden om det inte är riktigt varmt ute. Det är dock lätt att fixa till.
//Roger
Det är inte ovanligt att bimetallplattorna blir trötta efter ett antal år och då är choken aktiv hela tiden om det inte är riktigt varmt ute. Det är dock lätt att fixa till.
//Roger
Eftersom min bil bara spenderat 3 år i Sverige sen 94 då den blev importerad tror jag inte att dennna modfikation är gjord här utan snarare i Schweiz.
Kollade Bosch-numret på MFI:n det visade sig vara ett S system vad skiljer detta från E varianten?
Eric
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Den enda anledning som jag kan se att ha den extra slangen är att få större flöde på varmluften genom choken. Kan kanske ha med avgasreningsregler att göra. Choken kanske slutar att verka snabbare med extraslangen. Det här ar bara rena spekulationer från min sida....
Den enda skillnaden mellan en E och en S pump är programskivan i den som har motorns karakteristik infräst.
//Roger
Den enda skillnaden mellan en E och en S pump är programskivan i den som har motorns karakteristik infräst.
//Roger