Jag har dem inte, eller kan hitta dem så måste ändå skaffa nya till motorn.
Har inga S kamaxlar men köpte ett par rallykamaxlar från Enem. De är iofs fyrlagrade
men mäter 49mm istället för 47mm? så antingen måste de bearbetas ner till rätt mått eller
så får man skaffa rätt från början..
Nya S kammar går att köpa från Porsche men de ligger på drygt 8000kr styck..
Nu vet jag ej hur viktigt det är med rätt kamaxel skall matcha bränslekurvan i en pump eller
om det är ganska så grovt ändå jämfört med tex ett elektroniskt tänd och bränslesystem där det
är enkelt(enklare) att finjustera.
2,7L - hur hade ni byggt den?
Re: 2,7L - hur hade ni byggt den?
-72 ex racer
Re: 2,7L - hur hade ni byggt den?
MFI är mycket jobb bara för att det ska se rätt ut. Har du en S-pump så måste du ha en s-kam och allt som hör en S-motor till för rätt luftflöde. Ett avgassystem som andas bättre så är pumpen lite off... Ett modernt sprut är såååå mycket bättre och enklare. Rekomenderar ett Maxxecu.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: 2,7L - hur hade ni byggt den?
Håller med Magnus här. Om man inte har en specifik anledning att vilja köra förgasare eller MFI, så är sprut att föredra