911 S -68 Till Salu!

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

911 S -68 Till Salu!

Post by mposch »

Inte min!

1968 Porsche 911S matching number car, needs some cosmetics (fet buckla i dörren :cry: ), no visible rust, good condition, Recaro seats, also have original seats in good condition, all original. All 5 correct, Fuchs wheels in excellent condition. $23,500.
Call Stephen 310-291-7338
i Los angeles!

170.000 sek :D för en S -68 coupe, vad säger ni om marknadspriserna?

Foton och annons: http://losangeles.craigslist.org/wst/car/234174267. lágg till: html
pà slutet (man fick inte Länka)
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Ser inte vänster bakhjul ut att sticka ut lite väl mycket ur hjulhuset vilket inte högerhjulet gör? Ser lite suspekt ut det där....

//Roger
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Konstigt :shock: Ser ut som den har SWB-bakskärmar och LWB-framskärmar. Eller?
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Guest

Post by Guest »

tommyrecaro wrote:Konstigt :shock: Ser ut som den har SWB-bakskärmar och LWB-framskärmar. Eller?
Tommy
KÖP!! :D

kom igen och fega inte!!
skicka en check och se vad som händer!! :cry:


Bild på checkmottagaren: :lol:

kjell
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Min CA kompis kollade upp den. Tydligen en hel del arbete. Inte värd sitt pris enligt honom.

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Guest

Post by Guest »

Parced911 wrote:Min CA kompis kollade upp den. Tydligen en hel del arbete. Inte värd sitt pris enligt honom.

Pär
längesedan vi hörde från dig PC!
som jag sade ,skicka en check och se vad som händer?
jaåäla fegtrattar!
Har vi blivit fega på gamla dagar?
Bild på checkmottagare :D
bild på avsändare :cry:
kjellas
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Min CA kompis kollade upp den. Tydligen en hel del arbete. Inte värd sitt pris enligt honom.
Du har antagligen helt rätt, skall man göra en helrenovering kan man lita gärna starta med en tom kaross, man fâr ju ändâ byta ALLT!

Men jag tror ocksâ att vi börjar närma oss "the bottom of the barrell" när det gäller S´ar med orginal motor och lâda.

Vi hâller pâ och renoverar bilar som ibland bäst duger till delar. Vi har definitivt börjat närma oss punkten som hot-rod killarna var i pà sextiotalet och det dröjde bara till 70-80-talet innan nytillverkade a- t- ford ramar och karosser började dyka upp.

En fin T är värd ¿90-120? (eller 270´om man vill tro en del handlare) en fin S ¿240-320?(eller 500-700 enligt samma killar) = S papper + nummer och alla specifika "svâra" s-delar är värda 150´, kan man räkna sâ? :?:

Det kostar ju lika mycket att byta golvet och lacka en S som en T, är det inte dâ värt att betala 150´ för en S och en T i motsavarande skick är värd 15´.

:!: inget ont om T eller nân annan modell, samt att vi hâller inte pâ för att göra oss en hacka, det är en hobby och inget mer och det kommer alltid att kosta pengar, en T eller "tolva" väcker lika mycket kánslor som nân annan:!: Men jag tycker att pris- skillnaderna är minst sagt intressanta!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Priset är det någon är beredd att betala. De dyraste bilarna på mobile etc är ju kvar där till salu hela tiden. Ergo - fel pris.

Jag vet ju dock att vi är rätt många entusiaster här som betalat hyggligt mycket för "T"-bilar t.ex. (kanske inte 270'...) Priset det blir avslut på är ju per definition rätt pris. Kolla vad killarna på DDK sätter för priser t.ex. Och i UK är det ju omsättning på bilarna.

För min egen del var jag beredd att betala bra för en bil med historia, och där "renoveringsbehovet" egentligen helt är begränsat till löpande underhåll. (ni har väl sett bilden på bärgningsbilen... :wink: )

Man får väl ta värdet på en perfekt bil, rådfråga en renoveringsexpert och dra ifrån nuvärdet av delar och arbete som krävs för att få bilen perfekt. Och sedan har man "rätt" pris. Men så kom det där med känslor in i bilden också. :?


Till USA-bilars pris (ALLA bilar är ju mycket billigare där) måste man ju lägga alla kostnader för att kunna göra säkert avslut och för att få hit bilen.

Jag TROR, att man får ge åtminstone runt 15000 euro för en hyggligt problemfri och helt komplett original "T". Kommer man undan billigare är det nog bara att gratulera. Dyrast verkar det vara i UK.
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
Post Reply