Hackar lite…

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Hackar lite…

Post by plåtfälg »

Jo, min bil har funkat helt Typ klanderfritt (visst jag har råkat ut för tändningsställare och annat som johansson hjälpt mig med) i sommar, har åkt som en skållad iller, rätt långt och snabbt, diverse hastioghetskameror har blinkat i takt... men, en av färderna ner till sthlm, från järvsö så började den prutta, känns som den inte får soppa i tid... typ som en dåligt ställd förgasare eller nåt... detta händer inte när man bara gasar motorn(då spinner den som en katt), på friläge, men när man kör på låga varv med 1:an 2:an osv...
den liksom hostar upp, och sen i de höga varven så går den bra, men det e irriterande. :x .. och jag vet att den inte ska gå så...
:wink:

Nån som orkat läsa?

Hursom. vad kan det vara?

Ja, det kanske e för krångligt för att fixa ”forummässigt” men tänkte att det e bäst att kolla... Ja, och så har jag en 912:a, så det e kanske special...
:D
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Guest

Re: Hackar lite…

Post by Guest »

plåtfälg wrote:Jo, min bil har funkat helt Typ klanderfritt (visst jag har råkat ut för tändningsställare och annat som johansson hjälpt mig med) i sommar, har åkt som en skållad iller, rätt långt och snabbt, diverse hastioghetskameror har blinkat i takt... men, en av färderna ner till sthlm, från järvsö så började den prutta, känns som den inte får soppa i tid... typ som en dåligt ställd förgasare eller nåt... detta händer inte när man bara gasar motorn(dåspecial...
:D
! byt bränslefilter.(ofta finns skit i botten på tanken,som mer än gärna följer med vid slutet,då snåljåparna inte ids tanka(f´låt)
(En bra ide är att ngn gång tömma tanken,efter lång förvaring.
man blir förvånad så mycket dynga det kan finnas på botten!)

ta av luftfiltren.(De är väl nya rena och fina ,så det inte "chokar "?)
kolla om det sprutar likadana jämna fina strålar ur ALLA lågfart munstycken ,när du ,trycker på gas länkaget,om ej,justera.alternativt rensa lågfartmustycken(tryckluft!)

omöjligt säga utan att se/lyssna,MEN DET LÅTER SOM fel bränsle/ luft mängd??
om felet kvarstår,uppsök herr J.

kjelle
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: Hackar lite…

Post by plåtfälg »

Tack för tips, åt lunch med herr J. Han sa att jag skulle köra i Injection cleaner, vilket jag gjort... mer än så har jag svårt att fixa med tror jag, så herr J är ett alternativ, men han har ju mycket att göra, hinner inte ens skruva på sina egna grejer... vi får se, kanske jag slänger mig in i förgasar mm träsket, felet e bara att jag vet inte hur allt skall se ut...Vad är lågfartsmunstycken tex.. :? . hmm.
skall se vad som händer nu med Injection grejen... :roll:
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Post Reply