Varnings lampa ..

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Varnings lampa ..

Post by patrik_o »

Var och besiktade min ny inköpta 911T i dag och den passerade utan anmärkning :D Hade oroat mig för CO som låg på gränsen förra besiktningen för 2 år sedan enl besiktningspapper men den hade 2,5 med gränsvärde 4,5

När jag åkte genom en rondell så blinkade en varnings lampa till, det hände i nästa rondell oxå ... det pinsamma är att jag inte vet vad den betyder :oops: (saknar användar handbok, någon som har en liggande ?) det är den stora röda längst underst i samma instrument dom bensin mätaren. samma form och placering som den för handbromsen som sitter i instrumentet brevid. Har det med olje nivå/tryck att göra?
Ska kolla olje nivå när jag kommer hem, har läst någonstans att bilen ska va riktigt varm och gå på tomgång stämmer det ?

/Patrik
User avatar
insw
Posts: 345
Joined: Sun Aug 14, 2005 8:02 pm

Post by insw »

välkommen i gänget

Jag har en orginal handbok från 1972 på tyska, i nyskick
maila mig om du är intresserad

i.sward@hotmail.com.
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

hmmm storleken på varningslampan gjorde nog att jag blev lite skraj och inte kunde tänka klart :wink: Efter att ha googlat bort halva min arbetsdag så hittade jag det ! den lampan ska lysa om det är 1/10 eller mindre bensin kvar i tanken :D

/Patrik
Last edited by patrik_o on Thu Sep 21, 2006 8:58 pm, edited 1 time in total.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

En annan knepig lampa man kan bli lite skraj för är den där stora röda rackarn som börjar lysa just innan man får motorstop, jag gissar att den igentligen betyder att generatorn inte orkar ladda.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Post Reply