Bränsletrycksproblem MFI
Posted: Thu Aug 27, 2015 10:26 pm
Hej på er,
jag vet att många liksom jag kör med Biltemasbensinpump för K-jet till sin mekaniska bränsleinsprutning. Jag har en 1973 911 T från USA med MFI, som jag har haft lite problem med. Jag är såklart för snål för att köpa den dyra originalpumpen, men nu när jag pajat en tryckregulator för 1800 spänn så kanske snålheten bedragit visheten.... "skärmen" eller vad man ska kalla den i regulatorn var bara borta, och då var bränsletrycket bara hälften av vad det skulle vara.
I alla fall så fick jag snurr på motorn efter byte av tryckregulatorn, med perfekt bränsletryck. Men, nu när jag var ut och åkte idag kände jag att något plötsligt hände, och motorn började gå som en påse nötter. Väl parkerad i garaget kollade jag bränsletrycket, som nu helt plätsligt var dubbelt så högt som de ska vara!
Så ni som kör biltema-pumpar; har ni haft problem? Ska man investera i en riktig pump? Vad kan gå sönder för att bränsletrycket ska bli för högt?
Mvh Johan
jag vet att många liksom jag kör med Biltemasbensinpump för K-jet till sin mekaniska bränsleinsprutning. Jag har en 1973 911 T från USA med MFI, som jag har haft lite problem med. Jag är såklart för snål för att köpa den dyra originalpumpen, men nu när jag pajat en tryckregulator för 1800 spänn så kanske snålheten bedragit visheten.... "skärmen" eller vad man ska kalla den i regulatorn var bara borta, och då var bränsletrycket bara hälften av vad det skulle vara.
I alla fall så fick jag snurr på motorn efter byte av tryckregulatorn, med perfekt bränsletryck. Men, nu när jag var ut och åkte idag kände jag att något plötsligt hände, och motorn började gå som en påse nötter. Väl parkerad i garaget kollade jag bränsletrycket, som nu helt plätsligt var dubbelt så högt som de ska vara!
Så ni som kör biltema-pumpar; har ni haft problem? Ska man investera i en riktig pump? Vad kan gå sönder för att bränsletrycket ska bli för högt?
Mvh Johan