Page 1 of 1

Bränsletrycksproblem MFI

Posted: Thu Aug 27, 2015 10:26 pm
by jsoderbe
Hej på er,

jag vet att många liksom jag kör med Biltemasbensinpump för K-jet till sin mekaniska bränsleinsprutning. Jag har en 1973 911 T från USA med MFI, som jag har haft lite problem med. Jag är såklart för snål för att köpa den dyra originalpumpen, men nu när jag pajat en tryckregulator för 1800 spänn så kanske snålheten bedragit visheten.... :D "skärmen" eller vad man ska kalla den i regulatorn var bara borta, och då var bränsletrycket bara hälften av vad det skulle vara.

I alla fall så fick jag snurr på motorn efter byte av tryckregulatorn, med perfekt bränsletryck. Men, nu när jag var ut och åkte idag kände jag att något plötsligt hände, och motorn började gå som en påse nötter. Väl parkerad i garaget kollade jag bränsletrycket, som nu helt plätsligt var dubbelt så högt som de ska vara!

Så ni som kör biltema-pumpar; har ni haft problem? Ska man investera i en riktig pump? Vad kan gå sönder för att bränsletrycket ska bli för högt?


Mvh Johan

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Posted: Fri Aug 28, 2015 8:55 am
by peterc
Autofarm har någon "replacement" som är "bolt on" för mindre pengar än vad fabriken tar.

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Posted: Tue Sep 01, 2015 9:41 am
by Poppe
Mallory gör fina pumpar.

Den här borde fungera, med marginal.
http://www.summitracing.com/int/parts/msd-22257

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Posted: Sun Oct 04, 2015 5:47 pm
by jsoderbe
Hej igen,

Tack för svar! Nu har jag haft tid att felsöka och det är fortfarande tryckregulatorn som spökar. Men hur kan det bli för högt bränsletryck i den?

Jag testade att byta tillbaks till min trasiga tryckregulator, och då vidade den runt 6 psi eller 0,5 bar igen.

Men som jag kan se är det bara en skärm som bestämmer trycket. Hur sjutton kan den ge för högt soppatryck?

Mvh, Johan