Jag tänker byta skärmkanter på min -68 till original 68 skärmkanter.
-68 hade ett litet urtag på inviket för att rymma ökningen från 4,5 till 5,5" fälgar. Enligt nedan bild som jag hittade på Pelican så breddar 7R lika mycket utåt som 6". Jag har för mig att 7R sägs passa på en SWB utan R breddning.
ISF borde mina 6" passa, Någon som kan bekräfa eller dementera?
http://forums.pelicanparts.com/uploads1 ... 319152.jpg
6" fuchs på SWB -68?
6" fuchs på SWB -68?
912, -65 6401 Slate gray /White int. (Karman)#450527, Barn find
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
- Einar Irgens
- Posts: 209
- Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
- Location: Tromsø, Norge
Anledningen till frågan är att jag har 2 st 5,5, fram + 2 st 6 " för bak.
Jag har e 68L med S bromsar. Jag har även 912 65 misstänkte att de har smalare nav.
Är det då tveksamt att jag får in 6" bak med min bredare S bromsar bak?
Går det att bara byta nav och ha kvar S broms?
Jag har e 68L med S bromsar. Jag har även 912 65 misstänkte att de har smalare nav.
Är det då tveksamt att jag får in 6" bak med min bredare S bromsar bak?
Går det att bara byta nav och ha kvar S broms?
912, -65 6401 Slate gray /White int. (Karman)#450527, Barn find
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
912, -66 6603 Golfblau /Black int. (Porsche)#351843, Barn find
911L -68, Silbermatallic / Red Recaro Sport lether int. Resturation.
911T-72 6262 Hellgelb / Black int, Resturation
65-67 har 40 mm nav fram. 68:an har 47 mm. Bak har 68 en 7 mm spacer gäller T, L, S.
Ombyggnad av lästa varianten kräver byte av hjulbultar.
6 tunnare skall passa utan problem, givetvis påverkas marginalen av däcktyp och bilens höjdinställning. Bilen tydandes aldrig för 6 tummare och det var inte lagligt på gatan i tyskland. Sverige vet jag inget om.
För gruppe 5 var 7 tummare homologiserat och enligt fabriken krävs inte skärmbreddare, men 27 mm spacers.
I fabrikspappren från 68 står att anhang J i tysk version är oklar eftersom det är en översättning från franska och engelsk texter hos FISA. Så hette det då.
Vidare rekommenderas stålmuttrar för tävlingsbruk eftersom alu fälgar bli varmare vid tävling och lättmetallsmuttrar kan fastna.
6 tummars skall ge följande spårvidder: fram 1379 bak 1351 för att det skall fungera.
Alla fakta enligt fabrikens 67 sidiga "leitfaden" för tävlingsåkare.publicerad 1968.
Ombyggnad av lästa varianten kräver byte av hjulbultar.
6 tunnare skall passa utan problem, givetvis påverkas marginalen av däcktyp och bilens höjdinställning. Bilen tydandes aldrig för 6 tummare och det var inte lagligt på gatan i tyskland. Sverige vet jag inget om.
För gruppe 5 var 7 tummare homologiserat och enligt fabriken krävs inte skärmbreddare, men 27 mm spacers.
I fabrikspappren från 68 står att anhang J i tysk version är oklar eftersom det är en översättning från franska och engelsk texter hos FISA. Så hette det då.
Vidare rekommenderas stålmuttrar för tävlingsbruk eftersom alu fälgar bli varmare vid tävling och lättmetallsmuttrar kan fastna.
6 tummars skall ge följande spårvidder: fram 1379 bak 1351 för att det skall fungera.
Alla fakta enligt fabrikens 67 sidiga "leitfaden" för tävlingsåkare.publicerad 1968.
Man kan ju komma ihåg att det finns två olika utförande på deepnsix. Med och utan hjärta, de första är hjärtformade vid ventilen och har lite annan form på banan, de litade inte på täthetenmi metallen så de första var avsedda för slang och kanten är för att däcket inte skall komma loss vid en punktering.