Vatten i bilen.

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Vatten i bilen.

Post by plåtfälg »

Fan det har regnat in i min bil! när den stått stilla. Man blir bara lessen... vad skall jag gära nu? Och det var inte lite vatten... typ 1 liter.
Så nu söker jag efter ett fett porsche-paraply.
Alt. alla jävla lister.

alex.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Börja med att skaffa ett vattentätt överdrag.

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

tommyrecaro wrote:Börja med att skaffa ett vattentätt överdrag.

Tommy
Har det, men den satt inte på i detta regn...
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Tjena,

Vet du var det läcker in? Är det kring rutorna? Eller är det kanske kring dörrlisterna?

Ibland kan det läcka in i dörrens framkant, precis framför tröskelns framkant. Där finns ett dräneringshål som kan sättas igen och då rinner vatten genom tröskeln och hamnar till slut bakom förar- eller passagerarstolen. Kan vara värt att kolla.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

alf3001 wrote:Tjena,

Vet du var det läcker in? Är det kring rutorna? Eller är det kanske kring dörrlisterna?

Ibland kan det läcka in i dörrens framkant, precis framför tröskelns framkant. Där finns ett dräneringshål som kan sättas igen och då rinner vatten genom tröskeln och hamnar till slut bakom förar- eller passagerarstolen. Kan vara värt att kolla.

-ALF
Tack för tips, skall kolla. Men det jag vet är att fönster listerna inte e hela... det var mest vatten bakom framsätet, kanske skall jag köra till en biltvätt och sitta inne och titta vart det rinner in...eller be gud att pissa rikligt på min bil nån kväll när jag putsar ratten...
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Hej.

Jag vet inte men på de 911or jag haft har alla läckt in vatten. På cupérna har jag löst det med att byta list på fram och bakrutan. Har löst problemet. Kan tillägga att det var vatten på golvet och att det var svårt att SE att det läckte in från rutlisterna. Dessutom så brukar kanten på karossen listen klämmer runt vara rostig i hörnen där det oftast läcker in.

Snabbt och flummigt svar men kanske hjälper dig i din jakt..

mvh Dennis
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Dennis wrote:Hej.

Jag vet inte men på de 911or jag haft har alla läckt in vatten. På cupérna har jag löst det med att byta list på fram och bakrutan. Har löst problemet. Kan tillägga att det var vatten på golvet och att det var svårt att SE att det läckte in från rutlisterna. Dessutom så brukar kanten på karossen listen klämmer runt vara rostig i hörnen där det oftast läcker in.

Snabbt och flummigt svar men kanske hjälper dig i din jakt..

mvh Dennis
Det var också bra tips... var det inte sidorutorna utan fram och bak alltså... det var som fan... måste nog fixa nya lister överallt... ush känns dyrt just nu, när man skall investera i mattsatser och lädsel puh...men men.
Det här e lite som båtfolk faktist.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Post Reply