http://www.autocollections.com/index.cf ... year&sr=69
"1966 Porsche 911S Coupe
Chassis no. 306614 - Engine no. 960682
This beautiful 911S seen here was prepared and upgraded to GT specs for racing by Sten Axelson who raced the car in a variety of Swedish motoring competitions. It then passed to Lars Elgen who added motor modifications purpose built for racing in the Swedish Championship. While a privateer entry, car and driver surpassed the factory cars and their works professional drivers and took the 2nd Place trophy. The car repeated its achievement when next owned and raced by Yngve Johansson who finished the year 1969 in 2nd position in the Swedish Championship standings. In 1968 Johansson, joined by team mate Peter Gregg, entered the 911S in the vaunted Nürburgring 1000 where it maintained its reputation, besting many factory machines by taking 4th in its 2000cc class. It continued to add a list a fine showings at Spa, Hockenheim and again at Nürburgring until it went into semi-retirement in 1971 re-emerging in 1998 where it placed 4th in the Tour Auto. In 2002 it was brought from Europe and has since then been on display at the celebrated Blackhawk Collection and now offered for the first time."
Edit: Har diskuterats här på forumet tidigare;
viewtopic.php?t=1245&highlight=svensk++usa
911S f.d Sten Axelsson m.fl till salu i USA
911S f.d Sten Axelsson m.fl till salu i USA
Last edited by tomlin on Wed Oct 17, 2012 10:53 am, edited 2 times in total.
Vad tror ni den kan gå för?
Den verkar uppenbarligen kunna tas tillbaka hem till Sverige som samlarfordon (12%moms 0%tull)
I vissa fall kan även ett yngre motorfordon anses som ett samlarobjekt
a) Motorfordon, oavsett när de är tillverkade, beträffande vilka det kan bevisas att de har använts i samband med en historisk händelse.
b) Tävlingsfordon där det bevisas att de konstruerats, byggts och använts uteslutande för tävling och har vunnit betydande framgångar vid prestigefyllda nationella eller internationella evenemang.
http://www.tullverket.se/innehallao/b/b ... c3633.html
Den verkar uppenbarligen kunna tas tillbaka hem till Sverige som samlarfordon (12%moms 0%tull)
I vissa fall kan även ett yngre motorfordon anses som ett samlarobjekt
a) Motorfordon, oavsett när de är tillverkade, beträffande vilka det kan bevisas att de har använts i samband med en historisk händelse.
b) Tävlingsfordon där det bevisas att de konstruerats, byggts och använts uteslutande för tävling och har vunnit betydande framgångar vid prestigefyllda nationella eller internationella evenemang.
http://www.tullverket.se/innehallao/b/b ... c3633.html
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74