Resan gick bra!

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Resan gick bra!

Post by plåtfälg »

Tack alla ni som följt min danmarksresa...Kan säga att det gick bra och att jag nu e en porsche-ägare, Vi brännde hem den över broar, färgor, kullar och dalar ända fram till sthlm, den går som en klocka, men jag väntar med att ropa hej förrän nån av er har tittat närmare på den... Jag tyckte att allt va ok, förutom de fuktiga mattor med rost under.... hm men men, vad gör man när man bara vill ut och köra...

Lägger upp bilder snart när jag har tid...

lovar.

söker nu 4 st navkapslar som passar plåtfälgarna, och det måste inte va porsche märken på dem...


Hej!
/alex
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Körde du bilen hem från Kolding i Danmark :shock:

Fan va modigt. När jag köpte min så körde jag från Vetlanda till Malmö med hjärtat i halsgropen och en flickvän som hojtade om att kör-nu-som-en-porsche-för-fan... Om allt flyter på så hänger du kanske med till Taxinge? Bara att odla polisonger och dra på sig gabardinkostymen!

Det är tydligen veteranbesiktning i Vinsta den 6 maj så det kanske är läge att dra dit och få allt godkänt och färdigt om du hinner.

Hilsen

-ALF
User avatar
NioElva
Posts: 97
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva »

Jag har 4 navkapslar till 912/911 liggandes.
Ge ett bud och dom är dina.

Mvh
Stefan
0708-917 911
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Javisst!

Post by plåtfälg »

alf3001 wrote:Körde du bilen hem från Kolding i Danmark :shock:

Fan va modigt. När jag köpte min så körde jag från Vetlanda till Malmö med hjärtat i halsgropen och en flickvän som hojtade om att kör-nu-som-en-porsche-för-fan... Om …
Javiisst! Det gick bra, först var det askallt i 4 tim, men så på färgan kom vi på en spak framför växelspaken som vi inte vågat pilla på, så kom värmen ur några hål... Det va ett äventyr...
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Så j-a coolt! Nu har du ju snart ett par navkapslar och är färdig för besiktning :D

-ALF
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Grattis!

Bara man kör hyffsat lungt och det finns olja sâ skall det mycket till innan man blir stâende, men visst är det nervigt.

Vänta nu med att lacka om den i det längsta, den ser grym ut!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Post Reply