CDI-boxen

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

CDI-boxen

Post by SuperFly »

I min felsökning om varför Bettan inte startar har jag kommit fram till att det inte kommer någon kräm fram till tändspolen. Genom att gå bakåt har jag listat ut att det går ström in i CDI-enheten när jag försöker starta men det kommer inte ut någon som går vidare till spolen..... Har oxå kollat att det går konstant ström och ström vid påslagen tändning till kontakten med 14 poler. Vad kan det vara och vad göra? Parkeringsvakterna kommer i allt snävare cirklar som ett stim hajar runt en drunknande......
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
christerL
Posts: 164
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:46 pm

Post by christerL »

1. Försök få några Early-vänner att organisera ett igelkott försvar runt bilen mot P-vakterna.

2. Hur är det med laddningen som du haft problem med tidigare? Om startmotorn går runt för fullt så borde ju iof det vara tillräckligt med kräm till CDI:n? Jag har ingen erfarenhet av original CDI:n men eftermarknads, och får de för dåligt med kräm så funkar det inte. CDI.n kräver ganska mycket effekt så om inte den är trasig så är det väl att se till att den har frisk jord och en kraftig plusanslutning till den anslutning som matar den med ström som borde vara prioriterat.

Men steg ett skulle nog ändå vara att vara 100% säker på friska fulladdade batterier!

Hoppas det löser sig.
Christer
914 (6)
993 C2
User avatar
HenrikL
Posts: 679
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Original CDI-box brukar väl ge ifrån sig ett svagt vinande om den är vid liv?
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

PORSCHE-friend to the rescue... :D .
Christoffer släppte allt och hoppade i sin bil för att agera bärgare - TACK!

Vi körde oxå en liten ytterligare felsökning där vi konstaterade att om vi förbikopplade CDI-boxen så gick det tillslut kräm in i fördelaren men inte ut.....? :shock:

/ :?:
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

SuperFly wrote:PORSCHE-friend to the rescue... :D .
Christoffer släppte allt och hoppade i sin bil för att agera bärgare - TACK!
Image
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Den där kan också tolkas som "lifta" vilket är vad jag får göra för tillfället :cry:

Har plockat fram min Boschfördelare och kanske ska göra slag i saken att installera mitt optiska "Lumenition" brytarsystem. Fick det inte att fungera förra gången men nu finns det ju inte så mycket som man kan få att funka sämre :wink:

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Post Reply