Page 10 of 11
Re: lite YouTube
Posted: Thu Mar 03, 2022 10:40 pm
by gtBen
Re: lite YouTube
Posted: Fri Aug 12, 2022 10:50 am
by gtBen
Re: lite YouTube
Posted: Tue Aug 23, 2022 4:29 pm
by Janne J
Åka Mustang på Knutstorp?
Varsågoda:
https://www.youtube.com/watch?v=4ZP6CWIRd9I
Bromsarna är inte utsorterade därav den lugna körningen på rakan.
Re: lite YouTube
Posted: Mon Sep 12, 2022 7:10 pm
by Jesse
Re: lite YouTube
Posted: Mon Sep 12, 2022 9:11 pm
by MagnusW
Så jäkla cool!
Red Bulls Helmut Marko dyker upp också.
Re: lite YouTube
Posted: Mon Sep 26, 2022 5:12 pm
by Johannes
1982 Monte
En och annan riktigt riktig bil. 8 av de 16 första var Porsche. 50 upplagan av tävlingen. Tex var Barth 10:a med en 924.
Röhrl snabbast med en Opel Ascona 400, de byggdes av Irmscher i Winnenden nord öst om Stuttgart. Lite drygt 20 mil från Opel i Rüsselsheim och reggae på GG plåtar - Gross Gerau som alla bilar i Rüsselsheim, där ligger Opels huvudanläggning. 40 år och lite till har passerat en quttro tvåa och och så två SC. Ett par Quattros havererade precis som en 308 för att nämna några - stort manfall.
https://www.youtube.com/watch?v=R2cR3c6tIDg
Re: lite YouTube
Posted: Wed Sep 28, 2022 10:21 am
by MattiasB
Johannes wrote: ↑Mon Sep 26, 2022 5:12 pm
Röhrl snabbast med en Opel Ascona 400, de byggdes av Irmscher i Winnenden nord öst om Stuttgart. Lite drygt 20 mil från Opel i Rüsselsheim och reggae på GG plåtar - Gross Gerau som alla bilar i Rüsselsheim, där ligger Opels huvudanläggning. 40 år och lite till har passerat en quttro tvåa och och så två SC. Ett par Quattros havererade precis som en 308 för att nämna några - stort manfall.
De där Opel Ascona 400 är ju bra fräcka. Såg en äkta på en rallytävling i Katrineholm för några år sen.
Fanns även en Manta 400 där och lite lustigt att den satt en Porsche varvräkare i den, tror det är original
- IMG_1523.JPG (1.65 MiB) Viewed 10005 times
- IMG_1518.JPG (1009.15 KiB) Viewed 10005 times
Re: lite YouTube
Posted: Tue Oct 04, 2022 6:13 pm
by Johannes
Det här är resurser utöver det vanliga i renoveringssvängen
https://www.youtube.com/watch?v=c3uKrV7Dbvc&t=334s
Re: lite YouTube
Posted: Mon Nov 07, 2022 4:46 pm
by Johannes
Re: lite YouTube
Posted: Wed Dec 21, 2022 10:22 pm
by MartinG
Tuthill’s film från safarirallyt.
https://youtu.be/CFghtD7QQ4I
Re: lite YouTube
Posted: Fri Feb 24, 2023 7:24 pm
by henca
Här har vi en film som pekar på några detaljer som skiljer 911F:
https://www.youtube.com/watch?v=VpLQXU3YnuE
Därmed inte sagt att han pekade på de detaljer som jag brukar kika efter: Placeringen av locket till bakre torsions-stavarna för att se huruvida det är LWB eller SWB och framlysena för att se om det är europa-modell eller USA-modell.
m v h Henrik
Re: lite YouTube
Posted: Sat Mar 04, 2023 2:40 pm
by Johannes
Re: lite YouTube
Posted: Sat Mar 04, 2023 5:41 pm
by Homegrown
Kul tidsepok, alla kör över förmågan. Många idag dyra bilar som kom undan med blotta förskräckelsen.
Säkerhetstänket ligger i nivå med Arab drifting filmerna
Re: lite YouTube
Posted: Sat Mar 04, 2023 5:56 pm
by Homegrown
För er som inte känner till Arab drift så får ni en länk till förare som är passagerare. Tillika helt utan konsekvenstänk och medmänskligt omdöme.
https://m.youtube.com/watch?v=Q4u2TneAgQ0
Finns hur mycket som helst i denna genre.
Re: lite YouTube
Posted: Sat Mar 04, 2023 10:22 pm
by Johannes
Det här var en ny genre för min del. Vahnsinn!
Re: lite YouTube
Posted: Thu May 18, 2023 9:54 am
by MagnusW
King of the hill porschen. Kul historia med Frau Baer också,
https://www.youtube.com/watch?v=JfqMFAGkLcY&t=394s
Dokumentär från tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=LmknHpQSJeg
Underbar vägbit, körde den när jag var i Los Angeles för några år sedan. Numera är den inte riktigt lika lantlig, fler lyxiga hus i området.
Re: lite YouTube
Posted: Fri Sep 01, 2023 10:31 am
by Oskar.G
Chris Harris kör Tuthill 911K
~840kg och motor som varvar till 11000RPM
https://youtu.be/AndH7Xm3ds0?si=R_lYUneNyPzRQW8x
Re: lite YouTube
Posted: Sun Sep 10, 2023 12:33 am
by Johannes
Dynamit!
Fina grejor.
Re: lite YouTube
Posted: Sat Nov 11, 2023 9:53 am
by Johannes
Re: lite YouTube
Posted: Sun Nov 12, 2023 9:10 pm
by MattiasB
Intressant klipp på flera sätt, bla hur viktig buren är i rally..
Undrar ifall de riktade upp även främre högersidan av karossen eller skar bort den och ersatte med en ny sida då den såg bra
knöglig ut. Förr i tiden hade man nog skrotat den karossen rätt snabbt och flyttat över delarna till en annan..
Härlig sång i maskinen när de är ute och gasar sen.
Re: lite YouTube
Posted: Thu Nov 30, 2023 4:08 pm
by anka
Lite insperation/vinterboost om någon behöver för att komma igång.....
https://www.youtube.com/watch?v=6fWCJChCNUc
Re: lite YouTube
Posted: Thu Nov 30, 2023 4:43 pm
by MagnusW
Det funkar inte att knäppa med fingarna, har försökt i flera år med min 924 turbo, men det händer INGENTING!
Re: lite YouTube
Posted: Thu Nov 30, 2023 5:46 pm
by anka
Det är så sant som det är sagt! Kanske är många som intalar sig det innan man påbörjar ett projekt....
Re: lite YouTube
Posted: Thu Nov 30, 2023 9:47 pm
by Jesse
Man får använda pannbenet istället för att knäppa med fingrarna
Re: lite YouTube
Posted: Thu Nov 30, 2023 10:03 pm
by Johannes
Intressant clip!
Det var verkligen tattarlagat kring torsionhuset när han började - sällanskådat något liknande. Men det förefaller som om han fuskar och skippar förstärkningsplåten inne i rambenet. Samtidigt varför i hela fridens namn inte byta ut hela röret? Inte gratis såklart men enkelt att byta. Trösklar är lurigt eller åtminstone avigt med delar. Delvis beroende på årsmodell. Kanske har det blivit bättre. De Porsche har eller åtminstone hade för något år sedan var de med pressning och då tarvas den stora kromlisten typ S. Eller de från senare Carreror.
Det finns några finesser vid byta av helt rör, Man svetsar inre plåten på bänk mot röret och likaså den mellanvägg som ska förstärka. Den yttre gäller att få rund så gummit kan rotera.
Trösklar från Dansk är ett skämt.För mjuk plåt och för breda. Men släta på utsidan. Skulle man ändå väl såna så blir det nog i de flesta fall att kap upp dem i radien in mot övre punktsvetsningen för att de inte ska hamna utanför dörren - kanske har de gjort om det på senare tid men inget bräcker originalplåt Porsche.
Han har att göra.