Porsche 911T

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Porsche 911T

Post by RS Jesper »

Verkar vara en svensksåld bil med gamla regskyltar och stänklappar.
Ser ut och vara en väldigt fin orginalbil. Attraktivt pris utan telefonnummer, brukar bli = budgivning....
Inte min!

http://www.blocket.se/vi/19296650.htm?ca=11_s

PS: I annonsen står det "snackare" undanbedes, jag undrar hur han tänkt då? :? Lite svårt och ringa o "snacka", när det inte finns något nummer och ringa till... :)
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: Porsche 911T

Post by plåtfälg »

RS Jesper wrote:Verkar vara en svensksåld bil med gamla regskyltar och stänklappar.
Ser ut och vara en väldigt fin orginalbil. Attraktivt pris utan telefonnummer, brukar bli = budgivning....
Inte min!

http://www.blocket.se/vi/19296650.htm?ca=11_s

PS: I annonsen står det "snackare" undanbedes, jag undrar hur han tänkt då? :? Lite svårt och ringa o "snacka", när det inte finns något nummer och ringa till... :)
Verkligen fin bil... typiskt att blöta ner den inför fotografering!
Jag ska maila och snacka lite i mailet, typ köra allt i talspråk eh liksom, mycket rost?
tjena.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Är det någon som fått tag i karl'n eller? Står ju inget telenummer och han verkar inte svara på mail. Har en kollega som ev. kan vara intresserad.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Jag har en kompis som varit i kontakt med annonsören. Det är inte hans bil, utan han hjälper till med försäljningen. Det är tydligen en väns bror, som är advokat och 3:e ägaren på bilen. (svensksåld) Budet ligger på 185'. men han har som jag förstått det ingen fullmakt än och sälja bilen.
Enligt honom har det varit ett enormt intresse, så han har inte hunnit ta kontakt med alla... Tycker att det verkar lite förvirrat! :?
Michael
Posts: 46
Joined: Wed Jun 11, 2008 10:08 am
Location: STOCKHOLM

Post by Michael »

Är det jag som har dålig koll....
är inte 185 för en standard T ändå lite mastigt??
Eller är det något mer på plussidan än att den är en fin orginalbil?



RS Jesper wrote:Jag har en kompis som varit i kontakt med annonsören. Det är inte hans bil, utan han hjälper till med försäljningen. Det är tydligen en väns bror, som är advokat och 3:e ägaren på bilen. (svensksåld) Budet ligger på 185'. men han har som jag förstått det ingen fullmakt än och sälja bilen.
Enligt honom har det varit ett enormt intresse, så han har inte hunnit ta kontakt med alla... Tycker att det verkar lite förvirrat! :?
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Jag som redan har en tycker det är jättebra att de stiger, hehe :D
Skämt å sido, beror väl på säljare och köpare, jag skulle då inte vilja skiljas från min för de pengarna :D
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Om bilen äs så bra som den ser ut att kunna vara är inte 185 stora pengar. När jag började med min -72 S kom jag fort upp i 200. Jag gissar det kommer att ksta den som tog över upp mot 100 till.

Det är alltid värt att beta för något som är bra orört. Jag vågar inte gissa vad de tidigare och usla lagningarna kostade mig.....

T´n har ji en underbar färg också!

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
TobiasL
Posts: 67
Joined: Fri Aug 01, 2008 7:48 am

Post by TobiasL »

Det är något som är väldigt skumt med detta. En budgivning som rusar iväg utan att man kontaktar de som visat intresse... Om säljaren vore intresserad av att maximera vinsten så beter man sig knappast så.

Som jag fått berättat för mig har det inom jänkebilsvärlden (och när det gäller andra värdefulla antikviteter) förekommit karteller där man genom fixade försäljningar (eller auktioner) trissar upp prisbilden.

Inte för jag tror att det är så här, men lite lustigt är det att man inte verkar intresserade att få fler bud...
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Post by Challe »

Nu tycker jag att om bilens mätarställning är korrekt och om bilens skick matchar den (ingen rost, orginallack osv) att det är en tillräckligt unik bil för att priset skall sticka iväg en hel del. Men det hindrar ju inte att man är ytterst försiktig trots det, en liten FAQ från PCS angående bilköp med bra tips kommer här

http://www.porsche.nu/forum/showthread. ... ht=varning
BlutorangeS
Posts: 20
Joined: Fri Jan 18, 2008 9:45 pm

Post by BlutorangeS »

Vil ikke ødelegge salgstråden, men

INTE MIN!

Jeg vet om en urørt utrolig fin sepiabrun 1969 T. Har dere 190.000 SEK kan dere få kjøpe den. Original inntil eksosanlegget som er stemplet 1968. En bil som trenger intet. Perfekt motor og girkasse, interiør.

Seriøsa spekulanter kan ta kontakt med han på:

fredrik(ætt)griff.no

Mvh,

Christer
kalle912
Posts: 53
Joined: Thu Oct 13, 2005 11:56 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalle912 »

Lite konstigt är det med Tns budgivningar ett tag var någon på väg fr danmark och skulle betala 185000 men nu verkar dom accpetar begärt pris ?

Är det någon här som sett bilen i verkligheten ?

Rost ?

Mvh

Kalle
Kalle
_____________________________________________

Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Finns info från han som bjöd detta belopp och varför han drog sig ur på danska forumet. www.early911.dk
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Hej, jag har varit och kikat ganska noga på den idag (även under då den stod över en smörjgrop), otroligt vacker färg enligt mig: http://www.elferhelfer.de/farben/farbka ... hgruen.htm
Men det är ingen tiptopbil ifall någon drömde om det... Så jag hade nog lagt mig för dessa priser. Bilen verkar väldigt komplett och så, motorn verkade frisk och det var roligt att höra ett par webrar in action, så här mitt i vintern, nu när det var ett tag sen jag ställde undan min egen. Motorn har också hydraliska sträckare. Torr och fin. Turboventilkåpor, ganska rostig oljetank dock. Marelli fördelare. Topparna var trots det låga miltalet ordentligt renoverade någon gång, enligt utsago pga lite körning utan luftfilter. Hela karossen är omlackad för antagligen ganska många år sedan, samtliga fönsterlister har lite spår av färg på kanterna, men ändå ganska snyggt gjort, det man ser det först på är listbiten mot framskärmarna. Skarven vid motorn ligger under dekalerna där så de är kvar. Har klarat sig ganska bra ändå, fanns någon liten bula, och vissa små prickar, kofångaren fram var ganska rostig undertill. Kromet tycker jag var fint. Balken fram i förvaringen, framför tanken, är ganska dålig, både uppifrån och underifrån. Behöver nog bytas. Rosthål innefrån på vänster mot fronten. Höger framhörn vid batterilådan har bytts ut och är antagligen "hemgjort" av egna plåtar, jämför man bägge sidor ser man att det är pressade fina plåtar på vänster och boxigare former med svets på höger. Botten i smuggelfacket var rostigt. Inredningen var väldigt fin! Liten spricka i instrumentbrädan från högtalargallret och framåt mot ett utblås, gallret var dåligt. Tyvärr var hela golvet (mattorna) fuktiga och träskivorna lite mögliga. Antagligen för att den stått ute i regn och korrekta dörrtätningslister saknades? Det var för övrigt en riktigt skön känsla i dörrar och huvar. Tyvärr hade det monterats en ful radio och ett par högtalara i sidoväggarna bak. Dvs elementen ut i innerskärmarana. Som tur va hade bilen extra innerskärmmar bak. Innerskärmar är nog ingen dum ide.

Image
Image
Image
Image
Last edited by Rickard M on Wed Dec 10, 2008 8:48 pm, edited 1 time in total.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
chriswhite911S
Posts: 343
Joined: Tue Sep 20, 2005 12:39 am
Location: Vasastan, Stockholm

Post by chriswhite911S »

Dessutom "T" tröskellster, och "T" lister på bak kofångarna. Men "S" instrument och "S" list på främre stötfångaren. Lite märkligt... :?
Och helröda blinkersglas bak, på en svensksåld bil... :?
Fuchs fälgarna, verkar vara fr.o.m 72 och uppått.
Men bilen har en härlig känsla på något vis... :)
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Tempmätaren var graderad i farenheit, men det kanske kan förklaras av att de kanske är bytta då, eller var det så på dessa? Bilen reggades då i sverige 69 och såldes 70.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Jag vet att bilen nu kommer att hamna i goda händer och vi får nog se den på Taxinge i vår, dess nya plats här i världen ligger då på lagom utflyktsdistans dit :)
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Rickard M wrote:Är det någon som fått tag i karl'n eller? Står ju inget telenummer och han verkar inte svara på mail. Har en kollega som ev. kan vara intresserad.
Rickard!
Kan det vara denna "kollega" som slog till? :)
För övrigt, är denna sälj annons den mest besökta på forumet :)
J
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Japp, han får väl presentera sig själv sen, ska tvinga honom att skaffa en användare snart ;) lär nog inte bli så svårt, har sett att han är här och tjuvläser ibland. Det blev kärlek vid första ögonkastet, han har dessutom en liten miniatyrmodell sedan många år som är just grön :D

Edit:
På grund av det ekonomiska läget i fordonsindustrin och allt vad det innebär har jag förstått att drömmarna plötsligt fick läggas på is för tillfället tyvärr.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Post Reply