Hur fel är min radio? (del 2)

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Hur fel är min radio? (del 2)

Post by Hasse Targa 72 »

Jag kommer, hoppas jag, inom kort att få hem en Blaupunkt Frankfurt (70-tals modell). :D

Jag tänker sätta igen det gamla stora hålet med en metallplatta med ett för den nya radion passande och mindre hål. Jag måste också fixa någon sorts stöd i bakkanten.

Jag behöver nu svart "skinn" passande till instrumentpanelen på en 72a för att klä plattan. Finns det någon på forumet som har t ex en trasig handskfackslucka el dyl som han/hon kan tänka sig att skiljas ifrån? :shock:

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

....vill du inte slakta en lucka så säljer Ferdinand nytt skinn till 72or.
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

:D Tack för informationen. Hade missat att det fanns.

:cry: Men det känns lite slösaktigt att köpa 1,4 m2 när jag behöver bara 2 proc av detta.

Tänkte också att ett begagnat skinn hade rätt patina och passade ihop med resten på instrumentbrädan. Men visst, köper jag nytt så kan jag ju byta hela framsidan. :wink:

Kanske finns det någon som sitter med en rulle skinn och som vill dela med sig. Maila mig gärna.

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
targa67
Posts: 126
Joined: Fri Mar 28, 2008 2:46 pm
Location: down south, Båstad

Blaupunkt Frankfurt

Post by targa67 »

Hasse,
Letar själv efter en Blaupunkt från 70´.
Vart fick du tag i den o vad kostade den?
Vore kul att se en bild av den när du fått hem den :D
/Steffen
911 targa (soft window) 1967 -Elfenbeinweiss-
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Jag har en Blaupunkt Frankfurt till min -72a men det tråkiga är att kromsargen saknas :( Antar att det är lättare att hitta en annan radio än en kromsarg..

/Dennis
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Post by Challe »

Dennis, kolla på Königs Klassik Radio, de har reservdelar till både Blaupunkt och Becker....

Tyvärr så är ju priserna på Blaupunkt och Becker ganska "köttiga" men de har en front som jag tror skulle kunna passa din för 10 Euro, klicka på Blenden så få du upp lite alternativ. (eller är det den lilla sargen som sitter runt knapparna för svart front du vill ha?)

Königs har även reservknappar, nya fronter (inkl skalor) till Becker osv, de säljer även högtalarkontakter till Blaupunkt (jag har några liggandes hemma om någon behöver annars)...

http://www.koenigs-klassik-radios.de/in ... 1&Lang=de&
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

God fortsättning på Julen! :D
Så här fortsätter min radiohistoria:
Tomten tjuvstartade något så min Blaupunkt Frankfurt anlände runt Lucia.
Han och smånissarna hade hämtat upp den hos Pelle i Gneteryd i Tving ( opelbrinken@msn.com ).
Tomten fixade också en kromsarg till Dennis som skickade med en bit begagnat skinn som landade under min julgran. :lol:
Så nu sitter radion i bilen och väntar på att en tidstrogen antenn ska komma på plats.

Image

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Post Reply