Tips angående dörrstopp på 911E Targa 1970

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Micke
Posts: 1
Joined: Fri May 02, 2008 8:34 am
Location: Södertälje

Tips angående dörrstopp på 911E Targa 1970

Post by Micke »

Hej! Kul med ett forum som kan hjälpa varandra med tips och trix angående våra 911:or.

Har själv en svensksåld orginal 911E Targa från 1970, som är sedan i fredags nybesiktad, efter en välförtjänt vila i garaget under 7 år.

Tankarna har gått om vi ska sälja den, eller spara den. Själv har jag haft den i 15 år. Men just nu ska vi nog behålla den för sonen vill gärna följa med på tur i bilen.

Nu till mitt problem, dörr stoppen på förarsidan är lös och rör sig mycket när dörren öppnas och stängs, tyvärr smäller den till ganska hårt om dörren öppnas fullt och sedan stängs, vet någon hur jag på enklast sätt kan fästa den så den inte rör sig fram och åter? Jag har funderat på att svetsa fast den, men visst måste det gå att sätta fast den på något annat sätt?

Tack på förhand / Micke
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Hej! Kul att du hittat hit och tagit ut din 911 på vägarna igen!

Dörrstoppen är ett vanligt problem, hade själv problem med min. Det är viktigt att du fixar det för vad jag hört kan dörren bli ordentligt skev av att slå upp utan dörrstopp.

Jag vet att det finns ett slags förband som man kan sätta dit för att hindra att det slits sönder helt och hållet.

Jag tillverkade en sådan själv och köpte en ny dörrstopp

Texten nedan från Pelican parts, klicka på länken nedan för att komma till sidan för att se produkten
Is your door swinging open widely? Did you accidentally bang that Mercedes parked next to you while the driver was sitting in his car? You probably need a new door stay. These often wear out after many years of service. Replacement is easy, and while you're at it, install the door stop reinforcement kit. This plate reinforces the metal on the door to prevent fatigue and tearing of the door panel--a worthwhile upgrade if you're planning on keeping your car for many years. Made from heavy gauge steel and Cad-Plated for corrosion resistance, installs with simple hand-tools. No cutting or welding required.

NOTE: Reinforcement Kit does NOT come with a door stay. Professional installation recommended.
länk pelican parts
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Post Reply