"en mängd "svåra"delar" Diskussion (dela

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
KW
Posts: 38
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:40 pm

motorlucka,stötfångare ..

Post by KW »

Watson wrote:Hej!

MOTORLUCKA
STÖTFÅNGARE BAK,MED LISTER
FLÄKTKÅPA

Jag er MEGET interesseret!!!
Ja men varför kastar du dig då inte på telefonen och ringer då.personligt,
istället för att skicka en massa offentliga e-mails?
dessverre er de stumpene du etterspör solgte ..
med vänlig hälsning
kjell
Watson
Posts: 3
Joined: Wed Apr 09, 2008 9:34 am

Post by Watson »

Er det nu forkert at skrive i et forum?

Jeg kan ikke se det farlige i at andre kan se hvad jeg søger af dele. Det kunne jo ske at nogen henvendte sig og sagde "Når nu Kjell har solgt sin Motorlucka, så har jeg en du må købe"...

Det er en af ideerne med et offentligt forum... men jeg beklager da, hvis det ikke passer dig...

/Watson
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

Kanske för om man är "MEGET interesseret!!!" kanske man ringer och kollar upp saker mer i detalj... :wink:

Om Watson kommer på lösningen på "mysteriet om lusekofftan", mailar han då Sherlock eller ringer han och berättar sin MEGET viktiga upptäck?:roll:
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

En blygsam fråga. Jag har även sett trenden förut , men vad är det med norrmän och begagnat delar? Beskattas nye delar meget i Norge? Detta är inte på någotvis ett klagomål utan mer än allmän undran.
Watson
Posts: 3
Joined: Wed Apr 09, 2008 9:34 am

Post by Watson »

Harry A

1. Jeg er FRA DANMARK... Ikke Normand eller norrman om du vil!
2. Jeg skriver til folk fordi mange svenskere ikke forstår dansk (du er et tydeligt eksempel, fordi du tror jeg er nordmand). Så hjælper det lidt på tingene at man SKRIVER, fordi så kan folk bruge tid på at læse hvad man skriver.
3. I danmark har vi et lignende forum early911.dk, hvor folk respekterer og accepterer hinanden, uden at kommentere folks indlæg negativt.
4. Ja vi er hårdt beskattede i Danmark (og det er de sikkert også i Norge), men mange Porsche stumper findes ikke som nye mere. Derfor må man købe dem brugt. Eksempelvis har jeg både handlet i Sverige, Belgien, Tyskland, USA, Holland og England... Det gælder om at finde stumperne hvor de er...
5. Sherlock joken har jeg hørt hele mit liv...
6. Over and out...
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

Dansk? Där ser man min bristande bildning i de nordiska språken :) . Jag är helt övertygad att man är lika accepterad på forumet vare sig man skriver på svenska, danska, norska eller något annat språk. Du får utsäkta mig om du uppfattade mitt inlägg negativt. Det var inte min avsikt.

När det gäller lister kan jag tipsa om forumets sponsor:

http://www.ferdinand.se/
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Håll diskussionerna civiliserade, annars låses tråden.

Alla är välkommna oavsett vilket språk man skriver på.

/MOD
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Jan V.
Posts: 5
Joined: Sat Nov 24, 2007 3:48 pm

Nordisk Porsche passion !!

Post by Jan V. »

Til sidste kommentar:

GODT SAGT !!!! :D

Et Porsche forum er for alle Porsche entutiaster, som elsker Porscher !

It's as simple as that :lol:
Jan V., Kbh. Danmark
73 - 911E Targa - Signalgul - aka The Wasp !
911rsr
Posts: 10
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:23 am
Location: danmark, roskilde
Contact:

kan ikke være anderledes.

Post by 911rsr »

Et Porsche forum er for alle Porsche entutiaster, som elsker Porscher

og derfor ville det jo være fantastisk vi kunne optimere dialogen og kommunikationen forummer imellem, og holde tonen pæn og sober, for ligemeget hvilket land man kommer fra behøver man ikke være millionær for at eje en porsche, men det kræver at man til tider må kigge efter brugte dele, da nye dele er til tider meget dyre, så lad os få handlet sammen i skandinavien, og nyde glæden ved at være en del af dette fantastiske automobilgenistreg.
porsche 911rsr is the greatest car ever.
User avatar
Harry
Posts: 197
Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm

Post by Harry »

Kunde inte sagt det bättre själv. Men anledningen till min fråga är att jag sett att personer frågat efter begagnade delar som vår sponsor http://www.ferdinand.se/ har i sitt sortiment ofta till ett lågt pris. Sedan är det ju självklart att man måste spana efter "svåra delar" på olika ställen, t ex här.
911rsr
Posts: 10
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:23 am
Location: danmark, roskilde
Contact:

fantastisk harry

Post by 911rsr »

Det er informationer som dine, vi kan bruge, en pudsig historie, jeg eftersøger nogle rsrskærme på det amerikanske board, uden held indtil i dag, hvor en fra sverige har skrevet til mig, at han måske har nogen, sådan skal det være, og grunden til man ikke ringer er fordi at ligesom i danmark, er det ikke alle der taler deres sprog lige tydeligt, så er det nemmere at skrive, da udtale, accent, etc, ikke er tilstede.
porsche 911rsr is the greatest car ever.
User avatar
Steinar Farstad Linckert
Posts: 72
Joined: Thu Aug 03, 2006 8:38 am
Location: Rasta/Lørenskog, Norge

Post by Steinar Farstad Linckert »

PUT A SOCK IN IT - ikke torpeder denne tråden helt. Webmaster bør flytte upassende innlegg til egen tråd slik at KW får fokus på igjen...
Vennlig hilsen
Steinar Farstad Linckert | Porsche 911T Targa 1970
http://www.porsche-club-norge.no
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Steinar Farstad Linckert wrote:PUT A SOCK IN IT - ikke torpeder denne tråden helt. Webmaster bør flytte upassende innlegg til egen tråd slik at KW får fokus på igjen...
Tråden är delad och ni som vill diskutera vidare kan göra det här.
Ni som vill köpa delar av kjell kan göra det i den andra tråden.
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
KW
Posts: 38
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:40 pm

telefon

Post by KW »

Eric wrote:
Steinar Farstad Linckert wrote:PUT A SOCK IN IT - ikke torpeder denne tråden helt. Webmaster bør flytte upassende innlegg til egen tråd slik at KW får fokus på igjen...
Tråden är delad och ni som vill diskutera vidare kan göra det här.
Ni som vill köpa delar av kjell kan göra det i den andra tråden.
Ville bara ge dig ett tips Watson.
Om man VÄLDIGT GÄRNA vill köpa en
reserdel el.dyl. är min erfarenhet- bäst att ringa!!!.
Det finns en del (som mig tex.)som är bortrest ofta, är ute och KÖR sin 911,har barn, ej har tid/lust/möjlighet att sitta framför PC.n

DESSUTOM!!! ÄR DET MKT LÄTT ATT MISSTOLKA E-mails ....
BÄTTRE/PERSONLIGARE MED TELEFON..
Ledsen at du blev så störd...

Personligen har jag blivit överöst med e-mail förfrågningar från bla.Norge (bla av en på forumet återkommande gäst,)ägnat mängder med tid,avtalat per e-mail, och sedan...... INGET SVAR...

Jag föredrar telefon,om du föredrar e-mail är det ok för mig...

Hade du ringt mig hade ev delen funnits kvar,och hela denna IDIOTISKA tråden ej funnits....
med v. hälsning
kjell wasastjerna....
rpm
Posts: 37
Joined: Sun Mar 09, 2008 11:56 am
Location: Gbg

Post by rpm »

Har liknande erfarenhet, vid försäljning av kapitalvaror för tusenlappar, backar folk för tel.samtal á 5 kr, utan man skickar mail alt. mail med tel.nr. och uppmaningen att man skall ringa upp. Glöm det.
911 E -72
Post Reply