Mattor

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Mattor

Post by alf3001 »

Hej,

Önskar köpa en komplett mattsats till min -70.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Steinar Farstad Linckert
Posts: 72
Joined: Thu Aug 03, 2006 8:38 am
Location: Rasta/Lørenskog, Norge

Post by Steinar Farstad Linckert »

Hei Alf
Har du vurdert å lage mattene selv og få en salmaker til å sy kantene med skai? Jeg gjorde denne jobben for tre år siden og ble svært fornøyd! Brukte mine originale matter som mal og klippet etter disse. Salmakeren tok 1500 Nkr for å sy kanter og lommer på frambitene. Teppet "Carrera Salt and Pepper" fikk jeg kjøpt hos en lokal salmaker her i Oslo for rundt 2000 Nkr. Alt i alt ble det billigere enn å kjøpe ferdig og kvaliteten mye bedre! Skulle du ønske å få navn/produksjonskode på teppene kontakter du Arild Broberg her: www.salmaker.com.

Legger ved et bilde:
Image
Vennlig hilsen
Steinar Farstad Linckert | Porsche 911T Targa 1970
http://www.porsche-club-norge.no
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Tack för tipset. Det ser väldigt prydligt ut!

Ja, jag har börjat överväga att göra egna, men problemet är att mina gamla mattor inte var original, och att de gick sönder när jag tog ut dem. Förre ägaren har kastat orignalmattorna och satte in svarta G-mattor...

Alltså måste jag få tag på ett par originalmattor att ha som mall för att kunna klippa till rätt. Någon som har ett par lösa jag kan låna?

Eller om det är någon som kan rekommendera bra, färdiga mattor.
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Jag har kollat lite efter material till mattor och har hittat att top´n´trim i helsingborg säljer salt and pepper tyg, det fina som satt i s-modellerna. De tar ca. 600 kr/m, då är det 1,5m brett.

/Dennis
Post Reply