Svävkroppsmätare.....?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Svävkroppsmätare.....?

Post by SuperFly »

Eller vad det nu kallas :shock: . En sån där mojäng som man mäter blandningen med när man ställer in förgasarna. Var kan man få tag på en sådan?

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Om du menar en luftflödesmätare så finns det att köpa på mekonomen.
Nu är det några år sedan som jag köpte en men jag vill minnas att den kostade runt hundralappen.

//Roger
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Hej
Tack för svar. Fick ett mail av Hasse som försökt köpa en för något år sen men då fanns det tyvärr inte utan han fick beställa från USA. Jag kan få låna hans med det vore nog bra att ha en själv ändå så att man kan hålla dom fortlöpande i trim.... Så även utlandstips mottages tacksamt eller alternativa hemmabyggda varianter.

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Om det är ett synkroniseringsverktyg du menar kan det köpas på Custom & Speed Parts http://www.vwcsp.se för 545:-. Små och lättskickade prylar brukar annars vara billiga att köpa på Ebay.
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Claes!
Visst ska du skaffa en egen mätare men min tanke var bara att hjälpa dig om du hade akut behov. Som du säkert kommer att finna så kan man behöva finjustera inställningarna flera gånger. Men helt klart det är rätt kul när man märker att det blir bättre. :D
//Hasse
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Tack Hasse

Jag har hittat en likadan, "snigel" som dom kallar den, på E-bay för $29 så den blir det :D

Image
/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Johannes
Posts: 2114
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Motometer har eller möjligen hade fina grejor. Dels av den modell vi ser på bilden ovan och en annan med vridbart rör. Har en själv den är bra.

De har även väldigt bra kompprovare...

Tror att deras agent ligger i Solna.

//Johannes
Post Reply