Säljes 911 E -73 Dalmatian Blue CA-bil matchande nummer

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Säljes 911 E -73 Dalmatian Blue CA-bil matchande nummer

Post by Parced911 »

Dags att skiljas från Vincent. Jag skall lägga min kraft på Silverbilen och två bilar har jag tyvärr inte tid och kraft till.

Det finns bilder och beskrivningar på medlemssidan. Jag är lite kluven, jag har tänkt att sälja bilen med nya helt framskärmar men då övrig lack har "patina" kommer jag att behöva att "mattningsmedel" för att skillnaden inte skall vara så stor. Jag kommer också att lacka bagagehuv då är väl ful. Anledningen til att jag byter skärmar är att de gamla har så dålig passform (grön Dansk plåt från 90-talet)

Såld så inkl 7x15 fuchs bak (original 6:or medföljer), sportstolen med underrede samt S-kränghämmare löst bredvid. Motorn är nyservad av Micke Svens och mår mycket bra (ca 3000 mil på mycket seriös totalrenovering). 230 000:-.

Det jag helst vill göra är att sälja den till någon som vill lägga en helt ny lack på bilen. Den har potentialen att bli en riktig pärla. Samma saker ingår men priset blir då lite lägre.

Såg att jag inte beskrivit bilen så väl:
En kompis till mig hittade bilen åt mig 2005 varvid den togs hem. Bilen beställdes för leverans i Japan men med en spec som gjorde att den var OK även för USA bla ratt på rätt sida. Bilen är inte lagad men den fick en stor genomgång under tidiga nittiotalet. Den fick nya skärmar fram och en ny lack, motor och låda renoverades. Mycket nytt köptes till bilen, saker som stötdärmpare, drivaxlar samt en massa gummi. Överlag en rätt ambitiös ansats. Den verkar inte kört så mycket på senare år, tydligen fick ägaren problem med rost i bensintanken varvid han köpte 2, en plåt och en i plast. Därefter blev den stående. Min kompis Allen installerade plasttanken, bytte olja och vätskor och startade den, gick som en klocka.

Jag har haft bilen som sommar-hobby-brux. Som man bör så bytte jag sträckare, problemet var att de, trots att de var nyrenoverade, hade lite rost på själva kolven. Det märktes inte när axeln stod i alla lägen men vid en viss position så låste sig kolven varvid ett härligt ljud kommer från kedjorna. Jag trodde att jag fått problem med ett lager varvid jag bytte motor. När vi var på väg att slakta originalmotorn såg vi felet så den fick nya sträckare och allt är uppjusterat.


Pär Cederholm


0733 44 11 29
parced@telia.com
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Post Reply