901 låda skrapar rejält

Forumet för de tekniska frågorna.
User avatar
blomman
Posts: 322
Joined: Sat Jul 05, 2008 10:44 pm

Re: 901 låda skrapar rejält

Post by blomman »

Johannes wrote: Thu Sep 21, 2023 8:28 pm Imagedet var på våren får styvt 23 år sedan, åkte till rivieran. Då stod jag i hallen för besiktning av bilar inför San Remo rallyt och talade med Perry. En bit bort var det tjafs om nån Italienare som hade fusktrimmat med carrers six cylindrar och kolvar.

Hur som så frågade jag om han kunde göra i ordning en låda åt mig -riktigt. Då fick jag frågan vad riktigt betyder för mig - Lika bra som den Bryggarn åker med. Det gjorde han gärna om det bara skulle vara perfekt.

På den tiden bodde jag i Wiesbaden och hade kontor hos Opel i Rüsselsheim och bodde i lägenhet. Så det blev lite planering.
Vi kom överens om att jag skulle komma till sommaren med lådan och hämta under jullovet. Det funkade perfekt. Arbetet budgeterades till tusen kronor men blev högre efter som det blev några extra omgångar med upp mätningar. Inget att säga om.

I garaget då hade han nån låda med mellanväggen i skruvstycket som skulle gå tävling i USA. Det var alltid lika intressant att åka till Kolbäck.
Underbart❤️ det är lika härligt att åka dit idag även om jag varit där pga alldeles för mkt haverier senaste åren 🙈
Måste till Dr Dick nu igen när en del av en ventilfjäder satt på oljepluggen 100mil efter renovering. Använder porsche kinesiskt stål nuförtiden?
jonas

-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Post Reply