Posted: Wed Nov 08, 2006 9:32 pm
Jag tycker frågan är fel stäld. Den bör vara Hur många coupéer har man innan det blir relevant att komplettera med en targa. För mig har alltid Porsche varit bilar för sportig körning. En targa är helt enkelt inte vridstyv nog för att kunna matcha en coupée.
Sedan är coupéen renare i linjen. Detta "hard line" inställning gör dock inte att jag upppskatta en targa, men då mer som en 356:a. Kul att se på, något för någon annan att äga.
Vidare så har jag svårt att tänka mig något värre än en dåligt rostlagad targa. Inte lätt att återställa.
Så, när jag har en bus-coupée, en fin-coupée, end Boxster S som vinterbil så skulle jag kunna tänka mig en "blond" E targa i fin 70-tals färg.
Pär
Sedan är coupéen renare i linjen. Detta "hard line" inställning gör dock inte att jag upppskatta en targa, men då mer som en 356:a. Kul att se på, något för någon annan att äga.
Vidare så har jag svårt att tänka mig något värre än en dåligt rostlagad targa. Inte lätt att återställa.
Så, när jag har en bus-coupée, en fin-coupée, end Boxster S som vinterbil så skulle jag kunna tänka mig en "blond" E targa i fin 70-tals färg.
Pär