Jag behöver hjälp av någon kunnig med detta:
Jag renoverar just nu mina förgasare. Pilligt men kul.
När jag plockade ur accelerationsmunstyckena så föll "skruvarna" som sitter under munstyckena ur utan att jag hann registrera hur de satt.
Det är ett spår i änden på "skruven" och jag undrar nu om det är viktigt att spåret pekar åt något särskilt håll eller om det bara är att släppa ner skruven" i hålet och sätta i munstycket?
Tacksam för Porschesnabb reaktion.
// Hasse
Accelerationspump mm
- Hasse Targa 72
- Posts: 261
- Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
- Location: Upplands Väsby
Vet inte svaret på din fråga men här är iaf en bra Zenith-sida ifall du inte sett den, för visst är det sådana du har va?
http://www.gary.suggate.dsl.pipex.com/n ... zenith.htm
http://www.gary.suggate.dsl.pipex.com/n ... zenith.htm
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
- Hasse Targa 72
- Posts: 261
- Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
- Location: Upplands Väsby
- Hasse Targa 72
- Posts: 261
- Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
- Location: Upplands Väsby
Om, mot förmodan, någon av er undrar över hur skruvarna ska sitta så kan jag ge lugnande besked: Det spelar ingen roll åt vilket håll spåret pekar.
Fick det beskedet av Vogel (stort tack till honom) när jag frågade honom idag. Hade det på känn efter att ha i detalj tittat på bilderna i den länk som Rickard nämnt tidigare samt mätt upp skruvens längd och det utrymme som den har att röra sig inom.
Så frågan fick alltså en lycklig lösning.
//Hasse
Fick det beskedet av Vogel (stort tack till honom) när jag frågade honom idag. Hade det på känn efter att ha i detalj tittat på bilderna i den länk som Rickard nämnt tidigare samt mätt upp skruvens längd och det utrymme som den har att röra sig inom.
Så frågan fick alltså en lycklig lösning.
//Hasse