Fläktkåpa till 911 T 72a med Zenith 40 TIN

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Fläktkåpa till 911 T 72a med Zenith 40 TIN

Post by Hasse Targa 72 »

På min T motor var kåpan svart när den var ny.
Min nuvarande fläktkåpa är dock rödlackad. Det är ett riktigt fuskjobb :evil: som förre ägaren konstigt nog accepterade. Lacken är bubblig på vissa ställen och på andra ligger den som ett löst skal ovanpå pga att ytan nog inte var helt ren när lackningen gjordes.
Så nu har jag två alternativ:
1. skaffa en ny/begagnad svart
2. skrapa och måla om min nuvarande till svart

Det första alternativet känns bäst men i värsta fall så får det bli alternativ 2.

Jag vill därför gärna veta om någon har en fläktkåpa till en T-motor av 72 års modell med Zenith 40 TIN förgasare som han/hon kan tänka sig att skiljas från (gåva, byte mot någon begagnad grej som jag har eller köp).

Eller om jag måste måla - vilken färg ska jag använda? Blir kåpan mycket het? Ligger ju tätt på cylindrarna. Har faktiskt aldrig kollat hur varmt det blir. Kanske är det värmen som fått färgen att bubbla. :?
Behöver också förslag på ett bra lackborttagningsmedel.
Maila mig om du ha en begagnad kåpa.
//Hasse
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Har inte fått en enda reaktion på min fråga :cry: så jag utgår från att det blir att måla om fläktkåpan.
Ska färgen vara matt eller blank?

Ska renovera förgasarna under vintern och har köpt två renoverings-kit med packningar, O-ringar mm. Vilkev vätska är bäst att använda vid rengöringen?

// Hasse
Post Reply