Porsche 911 T Targa -73 (Ej Min)

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Porsche 911 T Targa -73 (Ej Min)

Post by Svarten »

Tänkte tipsa om en bil jag var och kollade på för nån månad sen. Den har varit till salu ett tag nu och jag hittade den på Traderamotor, den här annonsen:
http://www.traderamotor.com/showObject. ... t_(_targa)
Han vill ha 90000 för den och vill inte pruta. I köpet ingår förgasarproblem. Jag trodde att den skulle gå att starta, så man kunde få se hur oljetryck o.s.v. betedde sig men den gick inte igång, så därför köpte jag den inte. Men den lät ok när den gick runt på startmotorn. Den är breddad med påsvetsade breddare fram och bak. Breddning modell "ST". Bortsett från det och dålig lack var den riktigt frisk undertill samt "matching numbers". Underredsbehandlad. Färgen var nån option 1973 och såg grå ut från vissa vinklar, snygg. Bifigar några bilder som jag tog när jag var där (en bit från Gävle).
Mvh: Janne
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

...Anledningen till att den legat ute så länge kan bero på den udda stavningen av Porsche samt att den ligger på "bilar köpes".

Mvh: Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Svarten wrote:...Anledningen till att den legat ute så länge kan bero på den udda stavningen av Porsche samt att den ligger på "bilar köpes".
He, he. Det är ju helt underbart. Jag tycker dock att det luktar Freudiansk felskrivning över det hela - han vill ha kvar bilen men har inte erkänt det för sig själv ...
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Post Reply