Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Ingen krängare här inte. Men väldigt stora ljus -det var hella 128 i produktion.
Sen kom det krängare fram och även bak med tiden.
När sedan fälgbredder och ET förändrades så hände det även saker med rollcentrat på båda axlarna och distanskivan/spacern på 911S bak kom ju till 68 med de bredare fälgarna. Men även innan så skiljde ju bredden på naven. Och för all del 14 tum som tillval.
Spårvidden och hjulbasen i homologeringspapper anges vid viss hjulinställning.
Men även lastväxelreaktioner vid pådrag avdrag påverkas ju av fälg och offset. Fast oftast är det väl hur breda som går in med hänsyn till skärmkanten.
Rollcenter bak på våra får man genom linjen från mitten av fjäderstav vid svärdets gummi genom mitten på inre bussningen på länkarmen. Givetvis en linje från däckets centrum. Skärningen ger rollcentrat - en tänkt punkt som förändras.
Sen kom det krängare fram och även bak med tiden.
När sedan fälgbredder och ET förändrades så hände det även saker med rollcentrat på båda axlarna och distanskivan/spacern på 911S bak kom ju till 68 med de bredare fälgarna. Men även innan så skiljde ju bredden på naven. Och för all del 14 tum som tillval.
Spårvidden och hjulbasen i homologeringspapper anges vid viss hjulinställning.
Men även lastväxelreaktioner vid pådrag avdrag påverkas ju av fälg och offset. Fast oftast är det väl hur breda som går in med hänsyn till skärmkanten.
Rollcenter bak på våra får man genom linjen från mitten av fjäderstav vid svärdets gummi genom mitten på inre bussningen på länkarmen. Givetvis en linje från däckets centrum. Skärningen ger rollcentrat - en tänkt punkt som förändras.
- Attachments
-
- IMG_3032.jpeg (570.34 KiB) Viewed 604 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Vi går tillbaks till 60 talet. En pressbild med alla de där tidiga detaljerna. Och en som avviker. Grillgallren en rad mindre.
- Attachments
-
- IMG_3002.jpeg (1.36 MiB) Viewed 554 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Västkustloppet 1969.
- Attachments
-
- IMG_3153.jpeg (1.36 MiB) Viewed 482 times
-
- IMG_3154.jpeg (1.13 MiB) Viewed 482 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
.
- Attachments
-
- IMG_3155.jpeg (641.04 KiB) Viewed 445 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Inte bara tävlingsbilar eller ringrävar i Adenau som vi helst vill tro.
- Attachments
-
- IMG_3094.jpeg (98.33 KiB) Viewed 368 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
1969
- Attachments
-
- IMG_3159.jpeg (1.17 MiB) Viewed 337 times
-
- IMG_3160.jpeg (740.86 KiB) Viewed 337 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
1969
- Attachments
-
- IMG_3161.jpeg (1.3 MiB) Viewed 279 times
-
- IMG_3162.jpeg (1.26 MiB) Viewed 279 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
1969
- Attachments
-
- IMG_3163.jpeg (950.14 KiB) Viewed 210 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
skrivet 1969
- Attachments
-
- IMG_3164.jpeg (761.21 KiB) Viewed 162 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
Vi går tillbaks till 1965! Arne Muller har ju även varit ordförande i PCS.
hjulbasen 2204, har även sett en kravspec i facsimile i nån bok där hjulbasen var fastställd till just det. 2211 är ju annars det som anges vidd viss hjulinställning. Lägg märke till omdömet om överstyrning.
hjulbasen 2204, har även sett en kravspec i facsimile i nån bok där hjulbasen var fastställd till just det. 2211 är ju annars det som anges vidd viss hjulinställning. Lägg märke till omdömet om överstyrning.
- Attachments
-
- IMG_3218.jpeg (1.27 MiB) Viewed 86 times
-
- IMG_3219.jpeg (1.3 MiB) Viewed 86 times
-
- IMG_3220.jpeg (1.13 MiB) Viewed 86 times
Re: Var 60 talet guldåldern för 911 -åtminstonde i Svensk press
1969
- Attachments
-
- IMG_3167.jpeg (1.12 MiB) Viewed 13 times