912 - 65 (riktig 65a). Ej matching numbers och krävs mycket för att bli en concours-bil men lite småcool ratrod.
-Nyrenoverad motor. I princip bara skalet som inte är utbytt (gjort av proffs)
-Nya glasfiber-bumpers lackerade i samma färg som kaross
-Nytt avgassystem från UK (straight pipe)
-Nyrenoverad växellåda med nya lager och synkringar (5vxl). (dock läcker packboxarna något)
-Ny kabelstam från tillverkare i US. Allt tydligt märkt.
-Nya Bilstein-dämpare fram och bak
-Nya bromsok
-Nytt batteri
-Nya bromsskivor bak
-Nya handbromsklossar
-Nya handbromswires
-Nylackerade fälgar samt original
-Nya speedster stolar (replikor)
-Nya gummilister för fönster, dörrar etc följer med
-Ny startmotor -Nya gummilister runt rutor
-Alla bussningar i hjulupphängning nya.
-I princip har alla delar i hjulupphängningen blästrats och lackerats.
-Nylackerad, inte superkvalitet men ser ändå bra ut.
-Glasfiberskärmar fram med sisådär passform, helt ok dock.
-Ny Momo ratt.
-Nyrenoverat bromskluster samt ny bromscylinder
-Massa nya bultar, skruvar, bromsrör etc.
Gissar på att jag plöjt ner runt 550k hittills. Precis hemkommen efter förgasarjustering och lite fix av Vogel
Så till det tråkiga:
-Ingen vidare passform på skärmarna vid grillarna
-Gammal plåt innanför de nya trösklarna (ser inte så roligt ut)
-Reparerad invärtes lite här och var med icke originalplåt. Gör sitt jobb men långt ifrån original
-Finns kvar att göra med tätlister etc som följer med (skulle mao inte låta den stå ute i regnet just nu)
-Något glapp i "steering rack" Går ändå att köra men lite irriterande
- Typ plåtren inuti med lite amatörfilt på baksätet
Vill ha 450k, får jag inte det får den vara kvar. Bilen är nu besiktigad och behöver således inte besiktigas igen.