PMO 50 ITB insprutning

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
nikke911
Posts: 292
Joined: Sun Aug 31, 2008 6:36 pm

PMO 50 ITB insprutning

Post by nikke911 »

Säljer mitt PMO 50 kit komplett förutom spridare. Medföljer fuelrails,K&N filter,2-bultade insug,gasstag och diverse slang med AN anslutningar. Har endast körts i dyno så i praktiken nyskick. Tror inte dessa tillverkas längre sen EMPI köpte upp PMO för nån tid sedan. Men EMPI säljer fortfarande tex. 3-bults insug mm till dessa. Detta är ett komplett bolt on kit som ger ett underbart gassvar och naturligtvis även en effektökning. Säljes komplett för 65`sek
PMO 50.JPG
PMO 50.JPG (84.3 KiB) Viewed 1142 times
PMO50.JPG
PMO50.JPG (77.78 KiB) Viewed 1142 times
nikke911
Posts: 292
Joined: Sun Aug 31, 2008 6:36 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by nikke911 »

Märkte först nu att jag fått priset helt fel! 45.000 skulle det vara!
Slurt
Posts: 5
Joined: Sat Jun 29, 2024 1:43 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by Slurt »

hej truls här, fundera på om dom kan fungera till min 3,6, mvh 0762750522
User avatar
MagnusW
Posts: 3040
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by MagnusW »

Slurt wrote: Tue Jul 09, 2024 12:01 am hej truls här, fundera på om dom kan fungera till min 3,6, mvh 0762750522
nej, du skulle behöva adaptrar mellan dina toppar (3 skruvar) till dessa insug (2 skruvar), sen framgår det inte vilken storlek insugen har men det kanske skulle gå att porta mot dina toppar.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Slurt
Posts: 5
Joined: Sat Jun 29, 2024 1:43 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by Slurt »

ok tack, tror jag fortsätter leta webrar
nikke911
Posts: 292
Joined: Sun Aug 31, 2008 6:36 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by nikke911 »

Lättast att köpa rätt insug istället för adaptrar. Har för mig att dessa insug går från 50 till 44mm
nikke911
Posts: 292
Joined: Sun Aug 31, 2008 6:36 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by nikke911 »

Kan ju tillägga att jag själv körde med PMO46 förgasare innan,men detta var en annan värld! Enormt gassvar så till den grad att jag var tvungen att gå en annan väg med min "Leichtbau" Vw-panel. Att styra dessa med gaswire funkade inget vidare o i bussen är avståndet så stort mellan gaspedal och länkage att det blir för mycket spel. Blir lite av en ketchupeffekt. Mycket lättare att få och fungera i en 911:a som bara har ett kort stag mellanpedal och länkage. Själv gick jag över till fly-by-wire
User avatar
MagnusW
Posts: 3040
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by MagnusW »

Jag skulle välja insprutning med ITB över förgasare alla dagar i veckan.... Om det inte vore för sentimentala skäl eller reglemente. Dessa ser initialt ganska rätt ut för en utomstående om de förväntningar sig förgasare.
Fråga vem som helst som kör förgasare, eller MFI för den delen, om deras motorer går optimalt från 2000 varv till varvstopp....
50mm vore nog optimalt för en 3.6a om man har rätt insug för 3.6 an. Jenway är en alternativ tillverkare, vet inte om någon är bättre än den andra.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
peterc
Posts: 1218
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by peterc »

Min 2,7 motor med MFI skulle jag nog vilja påstå går ”optimalt” från 2000 till 7200.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
MagnusW
Posts: 3040
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: PMO 50 ITB insprutning

Post by MagnusW »

peterc wrote: Thu Jul 11, 2024 9:30 pm Min 2,7 motor med MFI skulle jag nog vilja påstå går ”optimalt” från 2000 till 7200.
Ja, jag skulle kvalificerat med "icke standard motor" :)
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply