PMO 50 ITB insprutning
PMO 50 ITB insprutning
Säljer mitt PMO 50 kit komplett förutom spridare. Medföljer fuelrails,K&N filter,2-bultade insug,gasstag och diverse slang med AN anslutningar. Har endast körts i dyno så i praktiken nyskick. Tror inte dessa tillverkas längre sen EMPI köpte upp PMO för nån tid sedan. Men EMPI säljer fortfarande tex. 3-bults insug mm till dessa. Detta är ett komplett bolt on kit som ger ett underbart gassvar och naturligtvis även en effektökning. Säljes komplett för 65`sek
Re: PMO 50 ITB insprutning
Märkte först nu att jag fått priset helt fel! 45.000 skulle det vara!
Re: PMO 50 ITB insprutning
hej truls här, fundera på om dom kan fungera till min 3,6, mvh 0762750522
Re: PMO 50 ITB insprutning
nej, du skulle behöva adaptrar mellan dina toppar (3 skruvar) till dessa insug (2 skruvar), sen framgår det inte vilken storlek insugen har men det kanske skulle gå att porta mot dina toppar.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: PMO 50 ITB insprutning
ok tack, tror jag fortsätter leta webrar
Re: PMO 50 ITB insprutning
Lättast att köpa rätt insug istället för adaptrar. Har för mig att dessa insug går från 50 till 44mm
Re: PMO 50 ITB insprutning
Kan ju tillägga att jag själv körde med PMO46 förgasare innan,men detta var en annan värld! Enormt gassvar så till den grad att jag var tvungen att gå en annan väg med min "Leichtbau" Vw-panel. Att styra dessa med gaswire funkade inget vidare o i bussen är avståndet så stort mellan gaspedal och länkage att det blir för mycket spel. Blir lite av en ketchupeffekt. Mycket lättare att få och fungera i en 911:a som bara har ett kort stag mellanpedal och länkage. Själv gick jag över till fly-by-wire
Re: PMO 50 ITB insprutning
Jag skulle välja insprutning med ITB över förgasare alla dagar i veckan.... Om det inte vore för sentimentala skäl eller reglemente. Dessa ser initialt ganska rätt ut för en utomstående om de förväntningar sig förgasare.
Fråga vem som helst som kör förgasare, eller MFI för den delen, om deras motorer går optimalt från 2000 varv till varvstopp....
50mm vore nog optimalt för en 3.6a om man har rätt insug för 3.6 an. Jenway är en alternativ tillverkare, vet inte om någon är bättre än den andra.
Fråga vem som helst som kör förgasare, eller MFI för den delen, om deras motorer går optimalt från 2000 varv till varvstopp....
50mm vore nog optimalt för en 3.6a om man har rätt insug för 3.6 an. Jenway är en alternativ tillverkare, vet inte om någon är bättre än den andra.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: PMO 50 ITB insprutning
Min 2,7 motor med MFI skulle jag nog vilja påstå går ”optimalt” från 2000 till 7200.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: PMO 50 ITB insprutning
Ja, jag skulle kvalificerat med "icke standard motor"

/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: PMO 50 ITB insprutning
Upp. Dessa kan åka med till Sundsvall om fraktkostnaden är ett problem. Billigare att skicka inom Sverige