Porsche 911 Targa -70
Porsche 911 Targa -70
Hej! Ny här på forumet och vill kolla intresse på en Porsche 911 Targa från 1970. Den har stått ute i cirka 10-15 år och startade då. Registerad i Sverige men inte registreringsbesiktad. Vad jag vet är den komplett. Intressekoll då svärfar gått bort och den ska säljas i framtiden. Vad kan folk tänkas betala för en bil som denna?
Ställ gärna frågor så ska jag besvara dom i den mån jag kan.
Väl mött, Dennis
Ställ gärna frågor så ska jag besvara dom i den mån jag kan.
Väl mött, Dennis
Re: Porsche 911 Targa -70
Verkar inte kunna ladda upp dom bilderna jag tänkte. Lagt in dom men de verkar inte laddas upp.
Det stämmer att bilduppladdningen inte funkar sen en tid tillbaka: viewtopic.php?t=6554
Hoppas att du hittar någon lämplig att överta vårdnaden av bilen! Emellanåt förvånas man över hur mycket inkompletta rosthögar kan säljas för som projektbilar. Att fina kompletta bilar säljs för stora pengar är inte så förvånande. Vad ni kan få ut för den beror på skicket, hur länge ni är villiga att vänta på rätt köpare och i hur stor del av världen ni är villiga att leta efter köpare.
m v h Henrik
Hoppas att du hittar någon lämplig att överta vårdnaden av bilen! Emellanåt förvånas man över hur mycket inkompletta rosthögar kan säljas för som projektbilar. Att fina kompletta bilar säljs för stora pengar är inte så förvånande. Vad ni kan få ut för den beror på skicket, hur länge ni är villiga att vänta på rätt köpare och i hur stor del av världen ni är villiga att leta efter köpare.
m v h Henrik
Tack för svar! Ger dom mer för bilarna nere i Europa?
Hur stor köpkraften är i olika länder varierar med tiden. Ett tag importerades det ganska mycket begagnade fin-bilar från andra länder i europa, på sistone har mitt intryck varit att det snarare flödar ut gamla fin-bilar från Sverige.
På
https://www.car.info/en-se/porsche/stat ... registered kan man ana att det sen 2018 flödat ut fler begagnade Porsche ur Sverige än vad som privatimporterats.
m v h Henrik
På
https://www.car.info/en-se/porsche/stat ... registered kan man ana att det sen 2018 flödat ut fler begagnade Porsche ur Sverige än vad som privatimporterats.
m v h Henrik
Mitt tips är att fota så många bilder du kan och lägga upp dom på lämplig bildtjänst på webben. (Då slipper du skicka bilder stup i kvarten) Sen gör du en blocketannons där du skriver allt du vet om bilen och bifogar bildlänkarna. Mitt råd är att inte lämna ut telefonnumret. Skriv att seriösa intressenter skickar ett mail med sina kontaktuppgifter. Enligt min erfarenhet är detta det bästa sättet att sälja Porsche privat.
-
Jag är intresserad av bilen 
Vart finns den?
Vart finns den?
Shit, det där kallar jag ett renoveringsobjekt! 
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Ja, men därmed inte sagt att det är värdelöst skrot. Jag skulle inte bli förvånad om någon här bjuder över 100 kkr för den. Säkert hade man kunnat få minst 10 gånger så mycket för den om den varit i pedant-fint utställnings-skick, men då skulle det också ha kostat en garageplats och många hundratusentals kronor att underhålla den under alla dessa år.
m v h Henrik
-
Suck
Veden står under tak men bilen står helt oskyddad
-Hade inte kostat många kronor att bygga ett liknande skydd över bilen och då hade den varit värd flera hundra tusen mer....
Veden står under tak men bilen står helt oskyddad
-Hade inte kostat många kronor att bygga ett liknande skydd över bilen och då hade den varit värd flera hundra tusen mer....