Bilduppladdning via forumet

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
petter
Posts: 717
Joined: Tue Jun 17, 2008 9:37 pm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by petter »

wolfen wrote: Wed Jan 18, 2023 7:08 pm Förlåt för uteblivet svar på frågorna och för att jag inte fixat det tidigare. Livet tar för mycket tid och energi just nu och tyvärr har detta prioriterats ner :( Det här är absolut inte bortglömt. Jag ska försöka fixa detta så fort jag hinner och orkar.
Någon uppdatering kring bildfrågan ? Tror vi alla uppskattar stort det arbete ni lägger ner på hålla forumet igång och blir ju klart roligare forum med bilder
User avatar
wolfen
Site Admin
Posts: 82
Joined: Wed Apr 27, 2016 1:56 pm
Location: Stockholm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by wolfen »

petter wrote: Sun Apr 02, 2023 10:39 pm Någon uppdatering kring bildfrågan ? Tror vi alla uppskattar stort det arbete ni lägger ner på hålla forumet igång och blir ju klart roligare forum med bilder
Bra fråga och bra spark i baken! Hittade en lucka idag och gjorde några ändringar som jag trodde skulle lösa det. Tyvärr verkar det inte ha löst problemet. Jag måste felsöka mer. Har några krokar ute…
Jag kör en svart liten rackare från 86.
sprawl
Posts: 59
Joined: Thu Mar 30, 2017 10:18 am
Location: Gbg

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by sprawl »

Säg till om du vill ha hjälp på något sätt
User avatar
wolfen
Site Admin
Posts: 82
Joined: Wed Apr 27, 2016 1:56 pm
Location: Stockholm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by wolfen »

sprawl wrote: Tue Apr 04, 2023 7:29 am Säg till om du vill ha hjälp på något sätt
Just nu har jag inget att gå på varför det inte fungerar. Jag har ingen access till loggfiler så kan inte se eventuella serverfel. Har du någon idé på vad vi kan testa så är jag öppen för förslag 🙂
Jag kör en svart liten rackare från 86.
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by henca »

Har du verkligen ingen form av inlogg på webbhotellet där du kan se loggfiler med eventuella fel och varningar från php? Nu har jag inte själv testat one.com som webbhotell, men ofta brukar webbhotell både ge möjlighet till ssh-inlogg där man någonstans kan hitta loggfiler och någon form av enkelt peka-och-klicka webb-kontroll-panel där man någonstans kan se loggarna. I det grafiska webb-gränssnittet brukar det också gå att se hur mycket utrymme man har kvar på webbhotellet för filer och sql-databaser. Om utrymmet tagit slut skulle det kanske kunna förklara varför det inte går att ladda upp fler bilder som tar ganska stor plats?

m v h Henrik
User avatar
wolfen
Site Admin
Posts: 82
Joined: Wed Apr 27, 2016 1:56 pm
Location: Stockholm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by wolfen »

henca wrote: Mon Apr 10, 2023 10:05 am Har du verkligen ingen form av inlogg på webbhotellet där du kan se loggfiler med eventuella fel och varningar från php? Nu har jag inte själv testat one.com som webbhotell, men ofta brukar webbhotell både ge möjlighet till ssh-inlogg där man någonstans kan hitta loggfiler och någon form av enkelt peka-och-klicka webb-kontroll-panel där man någonstans kan se loggarna. I det grafiska webb-gränssnittet brukar det också gå att se hur mycket utrymme man har kvar på webbhotellet för filer och sql-databaser. Om utrymmet tagit slut skulle det kanske kunna förklara varför det inte går att ladda upp fler bilder som tar ganska stor plats?

m v h Henrik
Jag har inte, men Eric som äger forumet har tillgång till adminpanelen. Jag kontaktade honom för ett tag sedan och bad honom kolla läget, men har inte fått svar än.
Jag kör en svart liten rackare från 86.
User avatar
wolfen
Site Admin
Posts: 82
Joined: Wed Apr 27, 2016 1:56 pm
Location: Stockholm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by wolfen »

porsche.jpg
porsche.jpg (1.83 MiB) Viewed 7512 times

Uppladdningen fungerar igen! :D

Felet var löjligt enkelt. Forumets mjukvara (phpBB) har en inställning där man kan ställa in den maximala mängden uppladdad data. Vi hade slagit i taket. Märkligt nog varnade den inte för det utan det var först när jag inaktiverade JavaScript i min browser, vilket aktiverar den äldre uppladdningsfunktionen i forumet, som jag fick ett felmeddelande som ledde till lösningen. Nu har jag ställt in det till oändligt så är det istället webhotellets diskutrymme som stoppar oss nästa gång 😊

Happy Friday! 🍻
Jag kör en svart liten rackare från 86.
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by MagnusW »

Jippy!!!
Tackar!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
petter
Posts: 717
Joined: Tue Jun 17, 2008 9:37 pm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by petter »

Snyggt jobbat ! Tackar 😃
User avatar
freddegabbe
Posts: 219
Joined: Fri Oct 02, 2009 1:05 pm

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by freddegabbe »

Underbart! Tack för att du fixade. :D
Fredrik
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by Homegrown »

Tackar 8)
Blir nog lite fart på forumet igen.
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
anka
Posts: 150
Joined: Wed Apr 05, 2017 8:18 am

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by anka »

Trevligt och bra jobbat!
Mvh A
911 Carrera 3.0 Coupé -77
User avatar
felix83
Posts: 1010
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by felix83 »

Snyggt! Tack för att du tog dig tid att felsöka och åtgärda, tur att det var lättfixat!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Bilduppladdning via forumet

Post by henca »

Tack för att du fixade!

m v h Henrik
Post Reply