Nerkortning 930 Låda
-
- Posts: 14
- Joined: Sun Aug 15, 2021 7:05 am
Nerkortning 930 Låda
Någon som har gjort detta, vad jag kan läsa mig till så är det 28mm man tar ner dem för att få samma spec som den sk korta lådan. Min låda är från 87 och ska ha mer gods i sprängkåpan än tidigare modeller vad jag förstått. Det är egentligen hur ni som gjort detta har löst styrningen mot motorn. Tacksam för alla tips!
Re: Nerkortning 930 Låda
Hej Magnus
Även om det finns väldigt mycket kunskap här, så rekommenderar jag dig att även ställa frågan på rennlist . Där brukar man få snabba svar och du kan ganska snabbt bilda dig en uppfattning vilka som skruvar i verkligheten och vilka som är tangentbordsmekaniker. Deras sökfunktion brukar oxå ganska ofta träffa rätt. Typ "Shortening G50 gearbox"
Forumet på pelicaparts är oxå väldigt bra.
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... t-g50.html
Även om det finns väldigt mycket kunskap här, så rekommenderar jag dig att även ställa frågan på rennlist . Där brukar man få snabba svar och du kan ganska snabbt bilda dig en uppfattning vilka som skruvar i verkligheten och vilka som är tangentbordsmekaniker. Deras sökfunktion brukar oxå ganska ofta träffa rätt. Typ "Shortening G50 gearbox"
Forumet på pelicaparts är oxå väldigt bra.
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... t-g50.html
Re: Nerkortning 930 Låda
Jag kortade min G50 låda. Själva vxl-lådshuset år inga problem. Jag tog helt sonika och kapade med en vanlig vinkelslip och sedan snyggades det till i fräsmaskin. Jag kapade till nästa förstärkningsribba på huset,men kommer inte ihåg hur mycket det var men 28mm låter bekant. Sen får man ju ta isär lådan för att korta ingående axel lika mycket. Har fungerat klanderfritt i många år bakom en 300 hk förgasarmotor.
Re: Nerkortning 930 Låda
Som Nikke skriver så är det väl ingående axel som är det största problemet iom att allt måste tas isär och bearbetas.
Jag monterade min G50 utan att korta den, men det för med sig andra kompromisser.
Jag monterade min G50 utan att korta den, men det för med sig andra kompromisser.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79