Helrenovering förgasare
Helrenovering förgasare
Hej,
Tror att det fanns uppgifter om renovatörer men hittar inte det. Har ni några tips ? kontakter ?
Tack på förhand
Eli
Tror att det fanns uppgifter om renovatörer men hittar inte det. Har ni några tips ? kontakter ?
Tack på förhand
Eli
Re: Helrenovering förgasare
Att hitta Nån i landet som grejar att brotscha och göra i ordning lagringen för spjällaxeln tror jag är omöjligt.
USA eller Tyskland om det inte har dykt upp någon här hemmavid på senare tid.
USA eller Tyskland om det inte har dykt upp någon här hemmavid på senare tid.
-
- Posts: 32
- Joined: Mon Feb 17, 2014 9:55 pm
Re: Helrenovering förgasare
http://www.vergaserwelt.de/
Kolla detta företag. Dom har renoverat mina. Ligger i norra Tyskland.
Kolla detta företag. Dom har renoverat mina. Ligger i norra Tyskland.
Hasse I
912/911 coupe -65
912/911 coupe -65
Re: Helrenovering förgasare
https://www.forgasarteknik.se/
Hej Hasse och Johannes,
Tack för Era svar ! jag råkade hitta lite info om företaget ovan. Kanske inte känt för Er.
Skall kontakta tyskarna, tror jag såg att de hade några annonser på Ebay.
Jag behöver lämna in 2 st dubbla Dellorto eller Weber till hustruns bil, en 2 l Alfa.
/Eli
Hej Hasse och Johannes,
Tack för Era svar ! jag råkade hitta lite info om företaget ovan. Kanske inte känt för Er.
Skall kontakta tyskarna, tror jag såg att de hade några annonser på Ebay.
Jag behöver lämna in 2 st dubbla Dellorto eller Weber till hustruns bil, en 2 l Alfa.
/Eli
Re: Helrenovering förgasare
Spjällaxlarna är kullagrade på Dellorto och Weber så inte så mycket att renovera mer rengöra
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Re: Helrenovering förgasare
Det var en annan femma!
DCOE utgår jag ifrån. De är korta och de förgasarna kan nog de flesta brotcha om inom landet. En trippel som till Porsche tror jag inte att nån vill ta i här hemma.
Om spjälaxeln på en DCOE är kullagrad eller inte beror på när den är tillverkad, det finns både och.
Det går nog att nörda ner sig på förgasarna till Porsche. Det är väldigt mycket att titta på för den som verkligen vill gå till botten, men det är ju inte det som var aktuellt.
Renovering för full funktion
Renovering till funktion och snyggt utseende
Renovering, restaurering och givetvis full funktion. Det kan ju handla om hur noga det är med stuket på skruvar och muttrar tex.
Tror att det är bra att ha funderat på det innan man väljer leverantör för jobbet.
Porsches förgasare kan ibland ha fixats från 40 till 42. Då har spjällaxeln slitit upp i huset. Det borras upp för spjällaxeln. Sätts i en plugg och den borras och brotchas för en ny eller slipad spjällaxel. Sedan borra halsen upp och nya specialgjorda trottelskivor monteras. I sig inget märkvärdigt för en maskinverkstad med rätt maskiner.
Borde gå att göra samma sak på de flesta förgasare skulle jag tro - men kanske för dyrt för DCOE...
DCOE utgår jag ifrån. De är korta och de förgasarna kan nog de flesta brotcha om inom landet. En trippel som till Porsche tror jag inte att nån vill ta i här hemma.
Om spjälaxeln på en DCOE är kullagrad eller inte beror på när den är tillverkad, det finns både och.
Det går nog att nörda ner sig på förgasarna till Porsche. Det är väldigt mycket att titta på för den som verkligen vill gå till botten, men det är ju inte det som var aktuellt.
Renovering för full funktion
Renovering till funktion och snyggt utseende
Renovering, restaurering och givetvis full funktion. Det kan ju handla om hur noga det är med stuket på skruvar och muttrar tex.
Tror att det är bra att ha funderat på det innan man väljer leverantör för jobbet.
Porsches förgasare kan ibland ha fixats från 40 till 42. Då har spjällaxeln slitit upp i huset. Det borras upp för spjällaxeln. Sätts i en plugg och den borras och brotchas för en ny eller slipad spjällaxel. Sedan borra halsen upp och nya specialgjorda trottelskivor monteras. I sig inget märkvärdigt för en maskinverkstad med rätt maskiner.
Borde gå att göra samma sak på de flesta förgasare skulle jag tro - men kanske för dyrt för DCOE...
-
- Posts: 32
- Joined: Mon Feb 17, 2014 9:55 pm
Re: Helrenovering förgasare
Det var Förgasarteknik som tipsade mig om tyska företaget. Förgasarteknik klarade inte trippelförgasare. Dubbel klarar dom säkert.
Hasse I
912/911 coupe -65
912/911 coupe -65
Re: Helrenovering förgasare
”Bengt i Holm”, utanför Halmstad, gjorde förr iordning MFI throttle bodies i alla fall. Nya bussningar, och axlar också har jag för mig. Vet inte alls om han kan eller vill ta sig an sådant här längre, men kan vara värt att slå honom en signal. Tror han finns listad här på forat.
Re: Helrenovering förgasare
Hör annars med TA-Sportvagn. Han har en kontakt i Tyskland som fixar ”allt”. Dyrt men bra! Som nytt.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Re: Helrenovering förgasare
Skulle tro att man köper ny DCOE för 6500 sek så det kan vara bra att ha i bakhuvudet för att värdera en offert på renovering.
De DCOE som är kullagrade har två lager och två genomföringar i godset.
Inom parantes sagt som det brukar heta, det finns nytillverkade tripplar IDA för Porsche. Vem vet, med lite tur kommer det kanske även för S motorerna i framtiden.
De DCOE som är kullagrade har två lager och två genomföringar i godset.
Inom parantes sagt som det brukar heta, det finns nytillverkade tripplar IDA för Porsche. Vem vet, med lite tur kommer det kanske även för S motorerna i framtiden.
Re: Helrenovering förgasare
Man kan kanske lägga till att det till DCOE har börjat användas speciella insugspackningar med gummiring och likaså speciella brickor av gummi där förgasaren skruvas fast. Detta för att minska vibrationerna som annars är ett problem.