Fuchs fälgar
Fuchs fälgar
Vill bara passa på att nämna att det finns nytillverkade 6x15 art nr 911 361 020 10 att köpa från fabrik. om det ändå vore 5,5 or !
Vad säger ni skall vi försöka göra en matris över tillgängliga Fuchs som visar. Exelformat? Man kan ju utan att skämmas ta med det som finns utan hänsyn till årsmodell...
Diameter
Bredd
ET
Art nr
Typ av fälghorn
Kommentarsfält
Dessutom kan man ju eventuellt tänka sig att ta med Mahle och andra som användes, tex minilite.
/Johannes
Vad säger ni skall vi försöka göra en matris över tillgängliga Fuchs som visar. Exelformat? Man kan ju utan att skämmas ta med det som finns utan hänsyn till årsmodell...
Diameter
Bredd
ET
Art nr
Typ av fälghorn
Kommentarsfält
Dessutom kan man ju eventuellt tänka sig att ta med Mahle och andra som användes, tex minilite.
/Johannes
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
Kan detta vara något.
4,5"-5,5"X15" hade 42mm i offset och att alla 15"X6" har 36mm i offset och mycket annat kul!
6" finns i "tidiga" eller "sena". Brytpunkten är någon gång 1971 (troligtvis mitt i något modellår). Tidiga har artikemnummer som börjar på 901 och sena 911. De sena funkar fin-fint med slanglöst och de tidigare behöver helst slang. De tidiga ser djupare ut, men offseten är densamma. Dessutom har dessa förstärkningsribbor på insidan av fälgban och dessa slår i kylflänsarna på 356B trummor
6x16, 36.0mm, 91163211300
7x16, 23.3mm, 91136211500
7x16, 23.3mm, 95136211500 (more brake caliper room)
8x16, 10.6mm, 91136211700 (911 offset)
8x16, 23.3mm, 95136211700 (944 offset)
9x16, 15.0mm, 91136211900
4.5x15, 42mm, 90136101201
5.5x15, 42mm, 90136101204
6x15, 36.0mm, 90136101206 (early)
6x15, 36.0mm, 91136102010 (late)
7x15, 49.0mm, 90136101205 (rare, 911R)
7x15, 23.3mm, 91136102041
8x15, 10.6mm, 91136102042
9x15, 3.0mm, 91136102003
11x15, ??mm, 91136102005
5.5x14, 46mm, 91136101610 (comfort group option)
4,5"-5,5"X15" hade 42mm i offset och att alla 15"X6" har 36mm i offset och mycket annat kul!
6" finns i "tidiga" eller "sena". Brytpunkten är någon gång 1971 (troligtvis mitt i något modellår). Tidiga har artikemnummer som börjar på 901 och sena 911. De sena funkar fin-fint med slanglöst och de tidigare behöver helst slang. De tidiga ser djupare ut, men offseten är densamma. Dessutom har dessa förstärkningsribbor på insidan av fälgban och dessa slår i kylflänsarna på 356B trummor
6x16, 36.0mm, 91163211300
7x16, 23.3mm, 91136211500
7x16, 23.3mm, 95136211500 (more brake caliper room)
8x16, 10.6mm, 91136211700 (911 offset)
8x16, 23.3mm, 95136211700 (944 offset)
9x16, 15.0mm, 91136211900
4.5x15, 42mm, 90136101201
5.5x15, 42mm, 90136101204
6x15, 36.0mm, 90136101206 (early)
6x15, 36.0mm, 91136102010 (late)
7x15, 49.0mm, 90136101205 (rare, 911R)
7x15, 23.3mm, 91136102041
8x15, 10.6mm, 91136102042
9x15, 3.0mm, 91136102003
11x15, ??mm, 91136102005
5.5x14, 46mm, 91136101610 (comfort group option)
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
http://www.karmannkonnection.com/
Hittade på nätet,hadde någon fälg + massa godis
Hittade på nätet,hadde någon fälg + massa godis
Är detta en komplett lista med Nr ? jag ser i bland andra Nr på nätet (Ebay) som inte jag kan hitta här. I bland är det solklart att dom har skrivit fel Nr , men ibland ser det ut som ett korrekt Nr ...tomas 911 67 wrote:Kan detta vara något.
4,5"-5,5"X15" hade 42mm i offset och att alla 15"X6" har 36mm i offset och mycket annat kul!
6" finns i "tidiga" eller "sena". Brytpunkten är någon gång 1971 (troligtvis mitt i något modellår). Tidiga har artikemnummer som börjar på 901 och sena 911. De sena funkar fin-fint med slanglöst och de tidigare behöver helst slang. De tidiga ser djupare ut, men offseten är densamma. Dessutom har dessa förstärkningsribbor på insidan av fälgban och dessa slår i kylflänsarna på 356B trummor
6x16, 36.0mm, 91163211300
7x16, 23.3mm, 91136211500
7x16, 23.3mm, 95136211500 (more brake caliper room)
8x16, 10.6mm, 91136211700 (911 offset)
8x16, 23.3mm, 95136211700 (944 offset)
9x16, 15.0mm, 91136211900
4.5x15, 42mm, 90136101201
5.5x15, 42mm, 90136101204
6x15, 36.0mm, 90136101206 (early)
6x15, 36.0mm, 91136102010 (late)
7x15, 49.0mm, 90136101205 (rare, 911R)
7x15, 23.3mm, 91136102041
8x15, 10.6mm, 91136102042
9x15, 3.0mm, 91136102003
11x15, ??mm, 91136102005
5.5x14, 46mm, 91136101610 (comfort group option)
/Patrik
911T 2.4 1972 Aubergine
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
Jag har haft flera par minilite till "kojan" grym kvalitet! Runda och bra! Du kan beställa precis den storlek och offset etc. du vill ha, de tillverkar till dig (blir väl kanske lite dyrt) men hör med dem.När vi ändå är inne på fälgar,är det någon som åker på nytillverkade Minilite fälgar...?.och vet ni var man får tag i sådana?+vad dom kostar..??
http://www.minilite.co.uk/
Kolla mina race-fälgar i storlek XS:
Finns även i storlek M och L till bakdäcken...:
Och som bonus publiceras bilen vilken hör till den sâ "upprörande" inredningen publicerad i en annan trâd här pâ forumet:
Tror dock att nuvarande "minilite" inte har nâtt alls att göra med "60-tals minilite" de har bara köpt varumärket eller nâtt, vet inte säkert men har läst nâtt om att de fick ändra designen lite dâ de bara betalat för varumärket och ej fälg designen.... "dock ingen info att ta gift pâ" men heller inget vi dödliga märker nâtt av skulle jag tro, kanske fâr du o,oo6 poäng avdrag i nân concours-tävling om du har nytillverkade, samma poängavdrag som du fâr om det varit bensin i tanken eller du laddat batteriet....
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Det finns gamla reklambilder av standardbilar från Porsche på 60 talet med Minilite.
Nu har de ju desutom äntligen blivit tillåtna att använda i de historiska klasserna för rally. Det satt ju såna på bakhjulen tidigt 70 tal eftersom det inte fanns så breda från Fuchs som man önskade. ST varianten.
Men fuchs är alltid fuchs...exklusivast torde mahle fälgen vara. Den var den lättaste av dem alla, magnesium är sällan lättare än aluminium när det kommer till kritan.
/AJ
Nu har de ju desutom äntligen blivit tillåtna att använda i de historiska klasserna för rally. Det satt ju såna på bakhjulen tidigt 70 tal eftersom det inte fanns så breda från Fuchs som man önskade. ST varianten.
Men fuchs är alltid fuchs...exklusivast torde mahle fälgen vara. Den var den lättaste av dem alla, magnesium är sällan lättare än aluminium när det kommer till kritan.
/AJ
Har kanske hittat den optimala lösningen för en smal bil. 7x16 fram och 8x16 från 944 Turbo Cup. Det är deras framfälg som medger att man kan få in 225 bak utan att behöva böka med breddning. Ganska cool lösning för att kunna använda mer gummi utan att behöva första profilen på bilen. Får man nu + 210 och skall köra med riktiga bromsar det vara en poäng att gummit är i paritet med resten.
Jag har inte fått hem 8:orna ännu....
Det betyder att jag kommer att få ett antal bredare 15" fuchs över.
Pär
Jag har inte fått hem 8:orna ännu....
Det betyder att jag kommer att få ett antal bredare 15" fuchs över.
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau