Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Parced911
Posts: 1248 Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö
Post
by Parced911 » Tue Sep 13, 2005 9:14 pm
Det är ju till en G-serie eller senare!
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Jonas Y
Posts: 1262 Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm
Post
by Jonas Y » Tue Sep 13, 2005 10:42 pm
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
tommyrecaro
Posts: 698 Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by tommyrecaro » Wed Sep 14, 2005 11:48 am
Fan Jonas, håll dig till ämnet
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Harry
Posts: 197 Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm
Post
by Harry » Wed Sep 14, 2005 9:26 pm
Jonas Y
Posts: 1262 Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm
Post
by Jonas Y » Thu Sep 15, 2005 8:59 pm
Jag begår genast sepuko, givetviss med ett svärd tillverkat efter 74
PS. Till mitt försvar bör dock nämnas att jag är en jäkel på att känna igen varvräknare, då det är det instrument jag brukar begagna mej mest av ...
/jonas
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Harry
Posts: 197 Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm
Post
by Harry » Fri Sep 16, 2005 11:28 pm
Igen..haha...
Visste ni förresten att man aldrig får nollställa tripmätaren när bilen är i rulling? Då pajar vissa plast drev i verket, allt enligt Peter Morgan....
tommyrecaro
Posts: 698 Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by tommyrecaro » Fri Sep 16, 2005 11:46 pm
Det gör jag stup i kvarten, dvs, hundra meter från bensinmacken när jag kommer på att jag glömt att nolla...
Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Harry
Posts: 197 Joined: Fri Aug 12, 2005 8:15 pm
Post
by Harry » Sat Sep 17, 2005 7:19 am
Precis. Det gjorde jag med när min bil var körbar. Hände aldrig nåt. Just det här står i Porshe world numret där de går igenom hur man backar, samt reparerar, mätare på tidiga bilar. Ska för söka hitta numret. Dock är det ju några tidningar att gå igenom....
Jonas Y
Posts: 1262 Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm
Post
by Jonas Y » Sat Sep 17, 2005 8:34 pm
Harry, jösses, tror du det står något i det nummer du nämner om hur man får fart på en tripmätarratt som sitter helt fast. Det skulle vara super intressant. (Då, som du kanske redan gissat, undertecknads ratt sitter just helt fast).
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117