http://www.blocket.se/vi/10003537.htm?ca=11_s
genom Wasa bil..
står i USA, en 73 enl. säljarn.
Dom ska ha typ 240.000:-
ses imorgon..
targa till salu
targa till salu
Last edited by henkesid on Fri Nov 10, 2006 4:22 pm, edited 1 time in total.
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
så här "spar"man 160000!!!
köp min i likadant skick,istället,men med mer grejor på,OCH med rätt fuchs!patrik_o wrote:Här är en till från Wasabil AB
http://www.blocket.se/vi/10041062.htm?ca=9_s
krombågar,factory air,s-trim.....!!(kolla min annons,här på forumet,
jag måste vara alldeles för billig??)
kjell
Re: så här "spar"man 160000!!!
Jag tror att du har rätt, du ligger fel i pris, höj priset med 100lax så får du den såld direktkjellas wrote:köp min i likadant skick,istället,men med mer grejor på,OCH med rätt fuchs!patrik_o wrote:Här är en till från Wasabil AB
http://www.blocket.se/vi/10041062.htm?ca=9_s
krombågar,factory air,s-trim.....!!(kolla min annons,här på forumet,
jag måste vara alldeles för billig??)
kjell
/Patrik
911T 2.4 1972 Aubergine
Läs i senaste (nâja, novembernummret iallafall) "classiccar":
911 haussen har lagt sig, tex. Waldegârds ST har inte sâlt pâ de 2 sista auktionerna den var, "reserv"priset sänkt frân 250´pund till 180´ fortfarande inte sâld.....
911 priserna har nog lugnat ned sig lite. Vi kan nog rekomendera en lite mindre haussad inställning till priserna frân "vâr" sida .
Vilket vi iofs. har bâde S´en här och kjells T är fortfarnade osâlda.....
Det var inte gjort pâ en kvart att sälja min heller och nâgra "drömpriser" fick jag definitivt inte, det var prut och gnet! MEN jag hade tillskillnad frân mânga säljare bestämmt mig för att sälja: sedan blev det en prisfrâga, inga kartfickor: -15.000.-, inte reggad i spanien -20.000, taskiga dämpare -10.000 osv. allt gâr att lösa! Man kan inte gnälla pâ att folk inte vill betala det man begär...... om man inte har det folk vill betala för
80% av annonserna är typ. jag slänger ut en annons och om nân betalar vad jag vill sâ säljer jag. Man fâr ta en förlust ibland ocksâ, 30 gammla bilar ÄR INGEN bra investering (det är bara vad vi säger till vâra fruar ).
Kan vi inte ta och fylla pâ med nâgra riktiga priser pâ bilar som verkligen sâlt:
Den svarta S´en med "fel" 3,0 motor, smâ skabbig men en riktig S coupe, vad blev det tillslut: 70.000.-?
Den röda E´n med rs spoiler och webrar, priset pendlade mellan 130 och 170 i sommras?? fortfarande osâld? eller?
En röd targa T svenskbil med rost i trösklarna 55´ i gbg sâlde fort?
En S i barca 270´ fortfaranade osâld...
Vi skall nog inse att över 150-200 tusen sek. smalnar marknaden ENORMT och bara det bästa säljer och 911 är inte Aston eller Ferrari, det kommer alltid att vara en "drivers-car" med stora serier gjorda och inga museums bilar.
911 haussen har lagt sig, tex. Waldegârds ST har inte sâlt pâ de 2 sista auktionerna den var, "reserv"priset sänkt frân 250´pund till 180´ fortfarande inte sâld.....
911 priserna har nog lugnat ned sig lite. Vi kan nog rekomendera en lite mindre haussad inställning till priserna frân "vâr" sida .
Vilket vi iofs. har bâde S´en här och kjells T är fortfarnade osâlda.....
Det var inte gjort pâ en kvart att sälja min heller och nâgra "drömpriser" fick jag definitivt inte, det var prut och gnet! MEN jag hade tillskillnad frân mânga säljare bestämmt mig för att sälja: sedan blev det en prisfrâga, inga kartfickor: -15.000.-, inte reggad i spanien -20.000, taskiga dämpare -10.000 osv. allt gâr att lösa! Man kan inte gnälla pâ att folk inte vill betala det man begär...... om man inte har det folk vill betala för
80% av annonserna är typ. jag slänger ut en annons och om nân betalar vad jag vill sâ säljer jag. Man fâr ta en förlust ibland ocksâ, 30 gammla bilar ÄR INGEN bra investering (det är bara vad vi säger till vâra fruar ).
Kan vi inte ta och fylla pâ med nâgra riktiga priser pâ bilar som verkligen sâlt:
Den svarta S´en med "fel" 3,0 motor, smâ skabbig men en riktig S coupe, vad blev det tillslut: 70.000.-?
Den röda E´n med rs spoiler och webrar, priset pendlade mellan 130 och 170 i sommras?? fortfarande osâld? eller?
En röd targa T svenskbil med rost i trösklarna 55´ i gbg sâlde fort?
En S i barca 270´ fortfaranade osâld...
Vi skall nog inse att över 150-200 tusen sek. smalnar marknaden ENORMT och bara det bästa säljer och 911 är inte Aston eller Ferrari, det kommer alltid att vara en "drivers-car" med stora serier gjorda och inga museums bilar.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Återigen,realistiska priser!!!
mposch wrote:Läs i senaste (nâja, novembernummret iallafall) "classiccar":
911 haussen har lagt sig, tex. Waldegârds ST har inte sâlt pâ de 2 sista auktionerna den var, "reserv"priset sänkt frân 250´pund till 180´ fortfarande inte sâld.....
911 priserna har nog lugnat ned sig lite. Vi kan nog rekomendera en lite mindre haussad inställning till priserna frân "vâr" sida .
Vilket vi iofs. har bâde S´en här och kjells T är fortfarnade osâlda.....
Det var inte gjort pâ en kvart att sälja min heller och nâgra "drömpriser" fick jag definitivt inte, det var prut och gnet! MEN jag hade tillskillnad frân mânga säljare bestämmt mig för att sälja: sedan blev det en prisfrâga, inga kartfickor: -15.000.-, inte reggad i spanien -20.000, taskiga dämpare -10.000 osv. allt gâr att lösa! Man kan inte gnälla pâ att folk inte vill betala det man begär...... om man inte har det folk vill betala för
80% av annonserna är typ. jag slänger ut en annons och om nân betalar vad jag vill sâ säljer jag. Man fâr ta en förlust ibland ocksâ, 30 gammla bilar ÄR INGEN bra investering (det är bara vad vi säger till vâra fruar ).
Kan vi inte ta och fylla pâ med nâgra riktiga priser pâ bilar som verkligen sâlt:
Den svarta S´en med "fel" 3,0 motor, smâ skabbig men en riktig S coupe, vad blev det tillslut: 70.000.-?
Den röda E´n med rs spoiler och webrar, priset pendlade mellan 130 och 170 i sommras?? fortfarande osâld? eller?
En röd targa T svenskbil med rost i trösklarna 55´ i gbg sâlde fort?
En S i barca 270´ fortfaranade osâld...
Vi skall nog inse att över 150-200 tusen sek. smalnar marknaden ENORMT och bara det bästa säljer och 911 är inte Aston eller Ferrari, det kommer alltid att vara en "drivers-car" med stora serier gjorda och inga museums bilar.
Precis vad johansson och jag talade om i våras.....
De här top dollar bilarna 300000,och uppåt är ofta FIA homologeniserade FULLRACERS,vinnarbilar,med känd historik.
värstingmotorer,suspension,burar,speciallådor,prissamlingarna följer ofta med som en del iköpet.
Vissa enägarbilar,likaså "kändisbilar"
De har vandrat runt bland europas celebriteter,Rowan Atkinsons,Brigitte Bardots gula"S" tex,eller äldsta dottern ABARTHs betingade värden på över en halv mille.
de här "halvbuskiga"rullande renoveringarna, bruksbilarna vissa av oss drar omkring med till vardags(ni kör väl liksom jag på vintern?)ligger mycket riktigt 100+-35 eller hur?
Undrar om inte alla skulle trivas bättre med realistiska priser?jag menar ,OM det händer ngt med ögonstenen,tror verkligen ngn att förs.bolaget är villig att betala 250000-350000,om det inte finns ett alldeles särskilt dokumenterat underlag för detta?l
kjell