Gummi läpp framstötfångare

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
helge632
Posts: 83
Joined: Wed Aug 22, 2018 9:35 pm
Location: Örnsköldsvik

Gummi läpp framstötfångare

Post by helge632 »

Tjena!!

någon som köpt denna:? tänker på passformen hur den är eller någon som har något bättre alternativ?

https://www.rosepassion.com/en/cat/911- ... rip/P16254
/Lindgren
911s-74

instagram: lindgren_old_porsche911s
helge632
Posts: 83
Joined: Wed Aug 22, 2018 9:35 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by helge632 »

Eller har någon erfarenhet av passformen från utzon?? Ca 600 kr billigare på Utzon......
/Lindgren
911s-74

instagram: lindgren_old_porsche911s
jocke69
Posts: 274
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:20 pm
Location: göteborg

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by jocke69 »

har bara bra erfarenhet av Rosepassion, säkra leveranser och man får uppdateringar på status, kvalitet på grejerna hittills !!
helge632
Posts: 83
Joined: Wed Aug 22, 2018 9:35 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by helge632 »

jag har oxå bara bra saker att säga om Rose Passion m MEN den är 610 kr dyrare där än på Utzon därav jag undrar på passformen om nån vet skillnaden.........
/Lindgren
911s-74

instagram: lindgren_old_porsche911s
User avatar
henca
Posts: 633
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by henca »

Jag har ingen erfarenhet av just dessa gummi-läppar och vet inte om de skiljer mellan Utzon och RosePassion. Dock har jag erfarenhet av bägge web-butikerna och skulle vilja säga att mina erfarenheter är goda för dem båda. På plus-sidan för RosePasion kan jag nämna att de brukar leverera väldigt snabbt. På plus-sidan för Utzon kan jag nämna att han brukar vara väldigt serviceminded och ringer upp personligen och hör sig för om det varit något som är tveksamt med ordern. T ex "du har ju en bil av årsmodell X, vill du då verkligen ha den delen som egentligen är till årsmodell Y?"

m v h Henrik
helge632
Posts: 83
Joined: Wed Aug 22, 2018 9:35 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by helge632 »

Nu är gummiläppen beställd via Utzon pratade med han via tel och ytligare 17 st hade beställt denna gummiläpp och ingen har klagat över passformen, hoppas han har rätt, återkommer med hur resultatet blir...
/Lindgren
911s-74

instagram: lindgren_old_porsche911s
helge632
Posts: 83
Joined: Wed Aug 22, 2018 9:35 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by helge632 »

Länge sen jag skrev något men nu kommer uppdateringen.... Som sagt Gummiläppen vart beställt via Utzon eftersom den var ca 600:- billigare där Nu till besvikelsen.... Utzon är säkert jätte bra att ha och göra med har inte haft problem tidigare , men denna gång gjorde han en stor miss... Jag beställde läppen och när de gått ca 3 veckor ( skulle skickas inom 1 vecka) började jag ringa till Utzon och fråga hur långt borta mitt paket var, han lovade att återkoppla utan att göra det. Efter ytligare 1,5-2 veckor ( och 2-3 samtal senare, utan att han hade återkopplat ) så svarar Utzon och säger att han får inte tag i läppen längre från samma leverantör, så han annullerar min beställning och vill jag ändå ha produkten får jag beställa om den men nu till ett högre pris( ca 350:- extra) what the F*** så gör man inte, riktigt dåligt enligt mig ( ( som fd egenföretagare) så vet jag att man står för det som lovats)

Vilket fall som helst vart det ingen nybeställning från han utan från Rose Passion istället

efter ca 1 vecka så hade jag produkten hemma ( som det alltid brukar ta hos RP) passformen var grymt bra kan inget än att rekommendera RP om man behöver byta läpp.

en tråkig början, men med ett lyckligt Slut
/Lindgren
911s-74

instagram: lindgren_old_porsche911s
petter
Posts: 717
Joined: Tue Jun 17, 2008 9:37 pm

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by petter »

Jag har också samma erfarenhet av utzon ( fast med andra delar ) och handlar nu också nöjd på rosepassion
utzon.se
Posts: 4
Joined: Mon Mar 01, 2010 2:01 pm

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by utzon.se »

helge632 wrote: Sat Aug 24, 2019 7:45 am Utzon och säger att han får inte tag i läppen längre från samma leverantör, så han annullerar min beställning och vill jag ändå ha produkten får jag beställa om den men nu till ett högre pris( ca 350:- extra) what the F*** så gör man inte, riktigt dåligt enligt mig ( ( som fd egenföretagare) så vet jag att man står för det som lovats)
Jag är verkligen ledsen Thomas.
Du beställde en kopia på originalläppen och min leverantör trodde i det längsta att de skulle gå att få fram.
Till slut fick vi beskedet att det inte gick, så jag erbjöd dig en original Porsche-läpp för ett pris som låg under mitt inköpspris.
www.utzon.se och RosePassion har ganska lika försäljningsvillkor och förbehåll vad gäller priser och jag tvivlar starkt på att du hade fått ett lika bra erbjudande av dem.
Jag hoppas att du vågar handla från mig igen och att du är en av dem som uppskattar att det finns ett Svenskt alternativ.

Hälsningar
Peter Utzon
www.utzon.se
0705-146055
JMB
Posts: 1051
Joined: Sat Oct 16, 2010 2:16 pm

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by JMB »

Hej Peter

Stjäl tråden, hoppas det är ok.

Jag brukar jämföra dina priser med RP's och på vissa delar tar du en extra avgift (något du blir pålagd av din underleverantör). Denna är direkt avtändande och gör att jag ofta köper från RP istället. Ser hellre att den är inbakad i priset och att du istället erbjuder mängdrabatt. Same same but different.

Något som RP mig veterligen inte erbjuder är paket lösningar/priser. Säg tex du ska byta alla gummilister på din bil, eller montera framskärmarna. Ett klick och du har alla delar du behöver. Det vore kanske något?

Sist men inte minst, RP's frakt rater är väldigt aggressiva, trots att delarna kommer från Frankrike.

Johan
mikael
Posts: 261
Joined: Fri Jul 10, 2009 10:11 am

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by mikael »

Jag har samma erfarenhet som Helge och Petter.
RosePassion har bra service och priser och mycket snabba leveranser.
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by MagnusW »

JMB wrote: Thu Aug 29, 2019 4:56 pm
Något som RP mig veterligen inte erbjuder är paket lösningar/priser. Säg tex du ska byta alla gummilister på din bil, eller montera framskärmarna. Ett klick och du har alla delar du behöver. Det vore kanske något?

Sist men inte minst, RP's frakt rater är väldigt aggressiva, trots att delarna kommer från Frankrike.

Johan
Om du pratar med RP och säger att du håller på att renovera en bil så kan du få rabatter på delarna när du köper mycket.

Framför allt tycker jag frakterna är smidiga från RP, har ett par gånger behövt delar snabbt och har haft dem i handen dagen efter.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
JMB
Posts: 1051
Joined: Sat Oct 16, 2010 2:16 pm

Re: Gummi läpp framstötfångare

Post by JMB »

MagnusW wrote: Fri Aug 30, 2019 9:11 am
JMB wrote: Thu Aug 29, 2019 4:56 pm
Något som RP mig veterligen inte erbjuder är paket lösningar/priser. Säg tex du ska byta alla gummilister på din bil, eller montera framskärmarna. Ett klick och du har alla delar du behöver. Det vore kanske något?

Sist men inte minst, RP's frakt rater är väldigt aggressiva, trots att delarna kommer från Frankrike.

Johan
Om du pratar med RP och säger att du håller på att renovera en bil så kan du få rabatter på delarna när du köper mycket.

Framför allt tycker jag frakterna är smidiga från RP, har ett par gånger behövt delar snabbt och har haft dem i handen dagen efter.
Tack för förslaget, det ska jag göra!
Post Reply