Firma som göra ytbehandling i Stockholm?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Firma som göra ytbehandling i Stockholm?

Post by Parced911 »

Jag behöver gul och vitkromatera samt vanlig kromning. Nårgon som känner till bra och inte allt för dyr firma?

mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
tomas 911 67
Posts: 299
Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
Location: Lidingö

Post by tomas 911 67 »

Jag tror jag vet.Återkommer.
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

:?: Vad är vitkormatering för något, låter snyggt.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Jag brukar anlita Fintlings på industrivägen i Solna för vit och gulkromatering. De har alltid gjort bra jobb till mycket överkomligt pris.

Mvh

//Roger
User avatar
Stefan
Posts: 151
Joined: Sat Aug 13, 2005 12:22 pm
Location: Djursholm

Post by Stefan »

Fintlings dök upp när jag satt och sökte på anodisering på nätet i helgen. Kan det vara något att lämna sina fälgar dit för det momentet vid en ev. renovering?
Stefan
FD: 911T 2.0 Coupé 1969
Bahamagelb 6805
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Tack Roger, jag skall kolla med dem. Min bror har tydligen använt någon firma i Alvsjö. Jag skall kolla dem med.

mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Guest

Re: Firma som göra ytbehandling i Stockholm?

Post by Guest »

Parced911 wrote:Jag behöver gul och vitkromatera samt vanlig kromning. Nårgon som känner till bra och inte allt för dyr firma?

mvh
Pär
Köp tidningen MCM.där finns bra kromfirmor.

kjell
Last edited by Guest on Tue Oct 10, 2006 12:36 am, edited 1 time in total.
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

:-)

Kjell, saken är den att jag har slagit in på vägen att original renovera en -72S. Påhejjad av omgivningen som sade att jag inte kunde sätta sågen i en Gulforange S. Väl på den vägen är det lika bra att löpa linan ut. När den är klar blir den förhoppningsvis för fin för mig, men passande glad/rik tysk. Nästa ägare vill ha en bild med rätt ytbehandling på rätt ställa. När skiten redan är isär så är merjobbet heller inte astronomiskt.

Pär

ps. Kjell, jag har fortfarande rostskyddfärg på bagageluckan och Vincent är fortfarande rejält matt.....
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Guest

dealing dealing!

Post by Guest »

[quote="Parced911"]:-)

Kjell, saken är den att jag har slagit in på vägen att original renovera en -72S. Påhejjad av omgivningen som sade att jag inte kunde sätta sågen i en Gulforange S. Väl på den vägen är det lika bra att löpa linan ut. När den är klar blir den förhoppningsvis för fin för mig, men passande glad/rik tysk?.

Vad jag menar är ,MC killarna har MYCKET höga kvalitetskrav,de är vanligtvis extremt pet noga,och lämnar ofta tillbaka om det blir 101%. varför inte få TOPP kvalitet .??När vi"alla" ändå använder våra "early elevens" i första hand som SPEKULATIONSOBJEKT ,mer än fordon /nöjesobjekt,och ,ska det väl vara så snyggt som möjligt?
Allt för att "den stenrike tysken" ska nappa?
i ESKILSTUNA,ligger en av de mest välrenommerade firman,kan inte namnet på rak arm.
kjell
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Kjell, jag skall lyda ditt kloka råd.

BTW så ser det ut som jag har hittat en söderskruvad 2,7 Carrera samt ett motorblock jag kan använda. Jag ju lite svag för 2.7 maskiner. Nu ser det ut som om jag får ihop en till nästa sommar. Det betyder att min 2.5 liters S-projekt får köa lite....

mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Post Reply