Jag behöver gul och vitkromatera samt vanlig kromning. Nårgon som känner till bra och inte allt för dyr firma?
mvh
Pär
Firma som göra ytbehandling i Stockholm?
Firma som göra ytbehandling i Stockholm?
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
- tomas 911 67
- Posts: 299
- Joined: Sun Dec 04, 2005 11:28 am
- Location: Lidingö
Re: Firma som göra ytbehandling i Stockholm?
Köp tidningen MCM.där finns bra kromfirmor.Parced911 wrote:Jag behöver gul och vitkromatera samt vanlig kromning. Nårgon som känner till bra och inte allt för dyr firma?
mvh
Pär
kjell
Last edited by Guest on Tue Oct 10, 2006 12:36 am, edited 1 time in total.
Kjell, saken är den att jag har slagit in på vägen att original renovera en -72S. Påhejjad av omgivningen som sade att jag inte kunde sätta sågen i en Gulforange S. Väl på den vägen är det lika bra att löpa linan ut. När den är klar blir den förhoppningsvis för fin för mig, men passande glad/rik tysk. Nästa ägare vill ha en bild med rätt ytbehandling på rätt ställa. När skiten redan är isär så är merjobbet heller inte astronomiskt.
Pär
ps. Kjell, jag har fortfarande rostskyddfärg på bagageluckan och Vincent är fortfarande rejält matt.....
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
dealing dealing!
[quote="Parced911"]
Kjell, saken är den att jag har slagit in på vägen att original renovera en -72S. Påhejjad av omgivningen som sade att jag inte kunde sätta sågen i en Gulforange S. Väl på den vägen är det lika bra att löpa linan ut. När den är klar blir den förhoppningsvis för fin för mig, men passande glad/rik tysk?.
Vad jag menar är ,MC killarna har MYCKET höga kvalitetskrav,de är vanligtvis extremt pet noga,och lämnar ofta tillbaka om det blir 101%. varför inte få TOPP kvalitet .??När vi"alla" ändå använder våra "early elevens" i första hand som SPEKULATIONSOBJEKT ,mer än fordon /nöjesobjekt,och ,ska det väl vara så snyggt som möjligt?
Allt för att "den stenrike tysken" ska nappa?
i ESKILSTUNA,ligger en av de mest välrenommerade firman,kan inte namnet på rak arm.
kjell
Kjell, saken är den att jag har slagit in på vägen att original renovera en -72S. Påhejjad av omgivningen som sade att jag inte kunde sätta sågen i en Gulforange S. Väl på den vägen är det lika bra att löpa linan ut. När den är klar blir den förhoppningsvis för fin för mig, men passande glad/rik tysk?.
Vad jag menar är ,MC killarna har MYCKET höga kvalitetskrav,de är vanligtvis extremt pet noga,och lämnar ofta tillbaka om det blir 101%. varför inte få TOPP kvalitet .??När vi"alla" ändå använder våra "early elevens" i första hand som SPEKULATIONSOBJEKT ,mer än fordon /nöjesobjekt,och ,ska det väl vara så snyggt som möjligt?
Allt för att "den stenrike tysken" ska nappa?
i ESKILSTUNA,ligger en av de mest välrenommerade firman,kan inte namnet på rak arm.
kjell
Kjell, jag skall lyda ditt kloka råd.
BTW så ser det ut som jag har hittat en söderskruvad 2,7 Carrera samt ett motorblock jag kan använda. Jag ju lite svag för 2.7 maskiner. Nu ser det ut som om jag får ihop en till nästa sommar. Det betyder att min 2.5 liters S-projekt får köa lite....
mvh
Pär
BTW så ser det ut som jag har hittat en söderskruvad 2,7 Carrera samt ett motorblock jag kan använda. Jag ju lite svag för 2.7 maskiner. Nu ser det ut som om jag får ihop en till nästa sommar. Det betyder att min 2.5 liters S-projekt får köa lite....
mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau