Hej,
Vilken är ettans cylinder på min 2,2l motor ?
Guld om det gick att få ett snabbt svar
cylinderorning
Re: cylinderorning
Coolt klistermärke att ha där bak i bussen
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: cylinderorning
Grymt märke, coolt, tack.
Kanske kan slänga ut några frågor till , ska iväg på rullande landsväg imorrn och få motorn intunad .
Vad för bränsletryck ska en 2.2 l ha ?
Rickard, visst hade du lite beskrivningar på zenith förgasarna va ? Eller om nån har nån länk till nån bra sida......killen hade inte jobbat så mycket med zenith.
Kanske kan slänga ut några frågor till , ska iväg på rullande landsväg imorrn och få motorn intunad .
Vad för bränsletryck ska en 2.2 l ha ?
Rickard, visst hade du lite beskrivningar på zenith förgasarna va ? Eller om nån har nån länk till nån bra sida......killen hade inte jobbat så mycket med zenith.
Re: cylinderorning
oj, missade. Förr fanns det en sida som en engelsk Gary hade, hittar inte den längre men hade sparat ner hans instruktioner på jobbdatorn, mailade dem just till wolfpartsadressen.
Kommer inte ihåg men tror det kan vara 3-3,5 Psi.
Kommer inte ihåg men tror det kan vara 3-3,5 Psi.
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Re: cylinderorning
Rickard M wrote:
Coolt klistermärke att ha där bak i bussen
Nu kan jag inte vilket håll fördelaren snurrar åt, men på SCn snurrar den år motsatt håll som på 2.7 och tidigare. Har för mig man bytte tillbaka igen på 3.2 an.
Så dekalen ovan kanske inte stämmer (med tanke på 930 nummret) för alla motorer. Numreringen 1 till 6 och tändordningen stämmer dock för alla motorer.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: cylinderorning
Det skulle inte vara roligt om det vore lätt att begripa... Det finns ytterligare en dekal med 930-nummer:MagnusW wrote:Så dekalen ovan kanske inte stämmer (med tanke på 930 nummret) för alla motorer.
Endast sista siffran skiljer i numret, men det som skiljer är just fördelarens riktning.
m v h Henrik