rätt dörrfickor?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

rätt dörrfickor?

Post by mposch »

http://www.tweeks.com/shop?frame=3.94.2739

Kolla här 404-447 och 448, är det "rätt" fickor ser skumma ut tycker jag, har inte sett med kromkant innan.

Vad tror ni? även glad för övriga kartficks tips, ni litade inte riktigt pâ mittelmotor? Vâgar man beställa deras beg. fickor och dom ár hela osv.?

Martin
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Ser ut precis som mina, som jag vet är köpta för 2500kr styck på Porsche i Schweiz, men det är inte så bra bilder.

Jag har bilder på min dörr som jag kan lägga in ikväll.


Hör dörrfickor hemma i det tekniska forumet???. :D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Grymt!

dörr ficksfrâgor är definitivt "tekniskt forum" :D , det andra är väl till för "Tjôt"? Typ berömma färgval (det är rätt tekninskt det med) och var vi skall grill korv nânstans osv.... :wink:

Diggar din gröna färg, Eric! (är det inte bättre att lämna bort och blästra skärmarna? fâr du bort allt i veck osv.?)

Martin
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Håller helt och hållet med föregående talare. Dörrfickor är definitivt tekniskt!

Kan det inte bli lite problem om man blästrar bort lacken? Har man otur så kan metallen sträcka sig och man har en skärm som slagit sig och som sen måste spännas in eller riktas och annat elände. Fast det kanske är om man gör det själv. Har en gång försökt blästra en framskärm till en motorcykel... Blev inte så snyggt :?

-ALF
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

När jag tänker efter så kan jag hålla med om att dörrfickor är tekniskt, i helgen skulle jag plocka isär hela min dörr, det gick bra tills jag kom till den bakre fästpunkten på den främre dörrfickan. Fattar inte hur den sitter fast... nån som vet???

Faktiskt så ska jag inte blästra nåt (förutom lite punktblästring vid ytrost) utan lämna bort till en duktig plåtslagare som ska svetsa dit nya bitar där det är rostigt, har det väl rostat igenom plåten hjälper det inte hur mycket man blästrar. Dessutom blir det fult vid för mkt blästring.

Här kommer bilden på dörrfickorna.
Image
Klicka på länken för att få bilden i storformat:
http://i8.photobucket.com/albums/a16/er ... C00106.jpg
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Eric wrote: det gick bra tills jag kom till den bakre fästpunkten på den främre dörrfickan. Fattar inte hur den sitter fast... nån som vet???
Jag körde fast på EXAKT samma ställe, var tvungen att ringa och väcka Tommy en sen kväll för att få facit som om jag kommer ihåg rätt var att ficka i bakkant har en "skruv del" som alltså sitter fast bakpå fickan och sedan fortsätter igenom dörren med en mutter på baksidan (inuti dörren). Du måste alltså in med handen bakom dörrklädseln in i dörren och treva dej fram till muttern. Helt sjukt.

PS Teleskop-pinne med magnet för att hämta upp tappade muttrar köper du billigt på Biltema :lol:
Last edited by Jonas Y on Wed Sep 07, 2005 7:09 pm, edited 1 time in total.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Re: rätt dörrfickor?

Post by Jonas Y »

mposch wrote: har inte sett med kromkant innan.
Mina ser ut exakt som Eric's (men lite risigare eftersom jag klämde fast kromlisten på bakre facket "lite tillfälligt" med en rostig polygrip i tron om att jag skulle köpa nya villken sekund som helst. Hur jävla dum får man vara? Jag har nu lärt mej att alltid kolla upp priser på saker innan jag tar fram rörmockar verktygen.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Tackar!

Dâ skall jag bara välja mellan en vinterskor till barnen eller nya dörrfickor :D (sorry ungar, det blir att frysa :cry: ), Nej, vi har inga barn.

Sâ här kan man ju inte ha det!

Image

Image

Angâende de "sjuka" priserna fick jag förklarat (vet inte om det är sant) av Porsche i Tyskland, att det beror pâ att de har gjort en liten efterserie pâ delar som en gâng tagit slut och pga. kostnader för de smâ serierna sâ blir det dyrt, tydligen sâ kostar en högerruta 600.- menas en vänster (som tydligen gâr sönder oftare 2500.- pga av de är nytillverkade! Det lät vettigt när han förklarade det.....

Ps. inget ont sagt om varmluftspistol Eric, verkade bara rätt jobbigt för en "halvspanjor", men det blir säkert mycket bättre ds.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
drabarek
Posts: 7
Joined: Tue Jan 29, 2008 9:10 am
Location: MMX / SE
Contact:

Hur gick det med dörrfickorna... passar de?

Post by drabarek »

Hallå grabbar,

nu sitter jag i fick-träsket, letar ivrigt till båda sidor då allt annat på bilen är renoverat både in & utvändigt. Porsches priser är lite av en gåta för mig... Har ni tips på köpställe?

Ha det gott,
Martin
Porsche 911T 1971
Post Reply