Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Mon Dec 16, 2013 6:21 pm
Waldegård/Helmer 911L RAC-Rally 1969.
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Sun Dec 22, 2013 3:47 pm
Helmer/Thorzselius/Waldegård och Åke Andersson fyra fabriksförare för Porsche 1971.
-
jägrsr
- Posts: 4
- Joined: Wed Jan 15, 2014 4:54 pm
Post
by jägrsr » Thu Jan 16, 2014 4:22 pm
Hello, I´m a new member from Germany,
please excuse my writing in english, but I can`t talk and write in swedish, tried Google translator but it was too bad to use.
I´trying to research the history of the 1975 Kremer Jägermeister RSK.
After it was raced in Germany by Kremer Racing, Edgar Dören and another private driver it was sold to Sweden around 1979/1980 and driven by Anders Oloffson in 1980.
Around 1985 it was sold to Bertil Karlsson, who restored it.
Now I found on page 1 of this thread the pictures of this car during its restauration published some years ago.
Except those I found no picture of this car during its time in Sweden, for example driven by Anders Oloffson.
It may have looked in these times not like an 3.0 RSR but an 934 or 935. Can you help?
Any further pictures of the car or the restoration would be absolutely great. Any contacts to the „old“ owners of course would be highly appreciated. Can you help? It would be absolute fantastic.
-
m964
- Posts: 15
- Joined: Mon Oct 27, 2008 5:49 pm
Post
by m964 » Thu Jan 16, 2014 6:22 pm
Hi and welcome to the forum!
Bertil Karlsson sold it to Lennart "Dr" Pehrson who raced it for a couple of years in "sportvagnsserien" before selling it to the US. I have the original bodywork that was removed from the car when Bertil restored it in the mid eighties as well as some pictures of it. I will try to post them tomorrow when I am back at the workshop. Gunnar Racing has completed another rebuild recently which they have documented on their website.
Best regards /
Magnus Karlsson
-
jägrsr
- Posts: 4
- Joined: Wed Jan 15, 2014 4:54 pm
Post
by jägrsr » Thu Jan 16, 2014 7:56 pm
Sounds great. When the car came to Sweden it already had the 934 look, but the pics on the first page show that the original bodywork, the white one, was with the car. The white one is with you now?
Best regards, Rhett
-
m964
- Posts: 15
- Joined: Mon Oct 27, 2008 5:49 pm
Post
by m964 » Mon Jan 20, 2014 5:17 am
Here is a couple of pictures from when Lennart "Dr" Pehrson owned the car.
Sorry for the quality but it is a picture of a picture
/Magnus Karlsson
-
jägrsr
- Posts: 4
- Joined: Wed Jan 15, 2014 4:54 pm
Post
by jägrsr » Mon Jan 20, 2014 9:53 am
Absolutely great. You made my day. Thank you very much. Kind regards, Rhett
-
Rickard M
- Posts: 1014
- Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
- Location: Sthlm / Gustafs
Post
by Rickard M » Fri Jan 24, 2014 12:22 pm
Fotade av ett par gamla tidningar på dessa skönheter

Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW 1303S 1975 - till salu
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Sat Feb 01, 2014 12:21 pm
Anders Josephson med sin 911 1965.
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Mon Feb 03, 2014 11:09 pm
Sten Frodhe 911 TR 1968.
-
m964
- Posts: 15
- Joined: Mon Oct 27, 2008 5:49 pm
Post
by m964 » Thu Feb 06, 2014 6:57 pm
Hej på er alla!
Som ni sett och förmodligen förstått så har den Sverige bekanta Kremer/Jägermeister RSR:n bytt ägare i USA.
Den nya ägaren är en mycket trevlig svensksättling med rötter i Göteborg som nu lägger mycket jobb på att dokumentera historien för att förhoppningsvis skriva en bok.
Jag har pratat med honom ett antal gånger och han ger ett mycket trevligt och seriöst intryck.
Jag erbjöd mig att ställa en öppen fråga till er här om ni har någon dokumentation/ bilder eller tidningsartiklar om bilen under dess år i Sverige.
Den kom hit 1979-1980 med Bosse Strandell och kan då ha haft 934 utseende. Strandell utrustade den med en 935 framände och den Anders Olofsson körde den. Den var silerlackad och hade Olympus dekaler på sidan. Nästa ägare ska ha varit Göran Lundgren som skulle bygga om bilen till Rallycross men projektet avstannade och Bertil på Nibo köpte bilen och resten finns här i tråden.
Som sagt så skulle det vara mycket uppskattat med vad än för information ni har om bilen för få ihop hela dess historia.
Tack så länge!
/Magnus Karlsson
-
m964
- Posts: 15
- Joined: Mon Oct 27, 2008 5:49 pm
Post
by m964 » Thu Feb 20, 2014 7:38 pm
Man blir lika glad varje gång du lägger upp en ny bild
/Magnus Karlsson
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Thu Feb 20, 2014 7:48 pm
Kul att du gillar bilderna Magnus, här får du en bild till. Det är Åke "Bryggan" Andersson på tävling i Buxtehude utanför Hamburg 1974. Kanske samma Porsche?

-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Thu Feb 27, 2014 8:47 am
Åke "Bryggan" Andersson med Porsche 911L 1968 i Gulf Rallyt i England som han vann 1968.
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Mon Mar 17, 2014 10:28 am

Åke "Bryggan" Andersson, Waldegård och den Larrouse fransk rally förare alla tre fabriksförare för Porsche i rally.
-
Tomlargo
- Posts: 453
- Joined: Mon Jan 01, 2007 4:43 pm
Post
by Tomlargo » Thu Mar 20, 2014 9:10 am
Ett foto från Nklas Larssons fina Blogg med tuffa Porsche och VW-bilder.
Det är två Porsche 911 1965, den blåa är Boo Brastas och den röda är Bengt Ekbergs bil. Första ägare till Ekbergs bil var Åke "Bryggan" Andersson som 1965 körde rally med SAAB. Han berättade att de inte var så glada på SAAB att han tävlade med SAAB och körde Porsche privat.