Är det samma ljuddämpare till en SC som en 2.7?
Är det samma ljuddämpare till en SC som en 2.7?
Jag vill byta ut mitt stuprör till slutdämpare mot en (rensad) standarddämpare (1-in-1-ut). Är det samma modell till SC-motorerna som till 2.7:orna (-74-77)?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
-74 hade man två ingångar men slutrör som passar G modell. Perfekt att köpa om man monterar SSI värmekammare på G modell. -75-77 borde vara samma som SC.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Tack för hjälpen!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Bra att veta, tackar!
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Halvt off topic, men ändå.
Det finns skillnad mellan 3.2 dämparen och de tidigare, vilket jag upptäckte när jag skulle montera min 74 dämpare på min 3.2a som jag tidigare haft på min 2.7a.
3.2an har fler remskivor på veven så motorfästet är större, därför har dämparen en inbuktning (eller en större inbuktning kanske) för att få plats med motorfästet.
Det är möjligt att samma fenomen finns på SC också, har inte studerar SCs motorfäste så noga.
Det är inget jätteproblem, går att lösa med en rejäl hammare, vilket jag gjort 2 ggr.
Det finns skillnad mellan 3.2 dämparen och de tidigare, vilket jag upptäckte när jag skulle montera min 74 dämpare på min 3.2a som jag tidigare haft på min 2.7a.
3.2an har fler remskivor på veven så motorfästet är större, därför har dämparen en inbuktning (eller en större inbuktning kanske) för att få plats med motorfästet.
Det är möjligt att samma fenomen finns på SC också, har inte studerar SCs motorfäste så noga.
Det är inget jätteproblem, går att lösa med en rejäl hammare, vilket jag gjort 2 ggr.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
På sc passar -74 ljuddämpare rakt av med SSI kammare. Iaf på en -78.MagnusW wrote:Halvt off topic, men ändå.
Det finns skillnad mellan 3.2 dämparen och de tidigare, vilket jag upptäckte när jag skulle montera min 74 dämpare på min 3.2a som jag tidigare haft på min 2.7a.
3.2an har fler remskivor på veven så motorfästet är större, därför har dämparen en inbuktning (eller en större inbuktning kanske) för att få plats med motorfästet.
Det är möjligt att samma fenomen finns på SC också, har inte studerar SCs motorfäste så noga.
Det är inget jätteproblem, går att lösa med en rejäl hammare, vilket jag gjort 2 ggr.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74