Tjena,
kan någon av er berätta ifall bränslenivån i flottörhusen skall mätas med motorn igång eller släckt då man använder sig av instrumentet i linken nedan?
Tack på förhand!
Johan
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... 23_pg4.htm
justering av bränslenivå
Hur viktigt det är att göra på det ena eller andra sättet, därom tvista de lärde...
Just vibrationerna har fördelen att nålventilen har lättare att röra sig.
Följande länk är till en kille som renoverar Webrar i USA. Han är mycket duktig och jag har haft mina Webrar hos honom med utmärkt resultat.
Skrolla ned till "Basic tuning procedure/Set fuel float levels"
(Finns dessutom all information du behöver för det rätt tidskrävande men roliga arbetet att ställa in ett par trippelwebrar)
http://www.performanceoriented.com/tech ... stallation
Just vibrationerna har fördelen att nålventilen har lättare att röra sig.
Följande länk är till en kille som renoverar Webrar i USA. Han är mycket duktig och jag har haft mina Webrar hos honom med utmärkt resultat.
Skrolla ned till "Basic tuning procedure/Set fuel float levels"
(Finns dessutom all information du behöver för det rätt tidskrävande men roliga arbetet att ställa in ett par trippelwebrar)
http://www.performanceoriented.com/tech ... stallation
Christer
914 (6)
993 C2
914 (6)
993 C2
Tack för länken, det var väldigt informativt. Jag skall kolla nivåerna med påslagen motor för att se ifall allt stämmer. Hoppas det går att avläsa mätaren trots motorvibrationerna...christerL wrote:Hur viktigt det är att göra på det ena eller andra sättet, därom tvista de lärde...
Just vibrationerna har fördelen att nålventilen har lättare att röra sig.
Följande länk är till en kille som renoverar Webrar i USA. Han är mycket duktig och jag har haft mina Webrar hos honom med utmärkt resultat.
Skrolla ned till "Basic tuning procedure/Set fuel float levels"
(Finns dessutom all information du behöver för det rätt tidskrävande men roliga arbetet att ställa in ett par trippelwebrar)
http://www.performanceoriented.com/tech ... stallation
Ja till råga på allt så är det lilla mätglaset nära bärnstensfärgat, och hur lätt det är att läsa av bensin genom det är ju lätt att förstå...
Ett hett tips är att ha en ficklampa och lysa med i olika vinklar för att se nivån. Sedan är det nog inte förbjudet att stänga av motorn för att kunna läsa av nivån. Bara man vet hur det är tänkt så kan man ju välja själv hur man gör.
Ps. En brandsläckar kan ju vara bra att ha redo...
Ett hett tips är att ha en ficklampa och lysa med i olika vinklar för att se nivån. Sedan är det nog inte förbjudet att stänga av motorn för att kunna läsa av nivån. Bara man vet hur det är tänkt så kan man ju välja själv hur man gör.
Ps. En brandsläckar kan ju vara bra att ha redo...
Christer
914 (6)
993 C2
914 (6)
993 C2