Remskiva 912

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Henric
Posts: 113
Joined: Fri Apr 15, 2011 9:27 pm

Remskiva 912

Post by Henric »

Har haft ett jäkla stök med min fläktrem och nu kanske jag är lösningen på spåret, kanske. Min remskiva, den vid generatorn är folkagrejer. Mina gamla remskivor var kass och kastades då generatorn renoverades. Jag trodde i min enfald att denna var samma som folkvagn men nu börjar jag undra. Hittade en remskivhalva bland mina prylar som är 9,5 cm i diameter och dom jag har på bilen är 11 cm. Då är det kanske inte så konstigt det inte passar med rem i orginallängd.
Vet nån hur stort diametermåttet ska vara på remskivorna så vore jag tacksam. Vidare: Vart kan man köpa de rätta grejorna?

MVH

Henric
Porsche 912 1969, Blutorange
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Post by Izvor »

Hej Henric

På min 67:a ær skivan 9,5 cm. Jag har før två dagar sen bestællt nya skivor, en yttre och en innre. Jag kommer att få en yttre samt en lagad innre øver om du ær intresserad.

Annars sæljer Fredinand skivor.
User avatar
Henric
Posts: 113
Joined: Fri Apr 15, 2011 9:27 pm

Post by Henric »

Inte skiva har jag ny så en juste yttre vore toppen. Har du även den där "hylsan" som sitter i skivornas centrum och är kontakten mot axeln ? Ferdinand måste gått i strejk , jag har beställt en del saker som jag väntat på i månader nu utan respons
Porsche 912 1969, Blutorange
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Post by Izvor »

Min innre sprack, yttre ær helt ok. Jag kommer att laga den innre. Nær jag kommer hem från sjøn (3 veckor kvar) så ska jag testa så att de nya skivor som jag har bestællt passar. Om de gør det så skickar jag till dig bægge skivor. Resten av grejer har jag tyvær inte.

Har du fått mitt PM som jag har skickat idag?
Post Reply