Urban outlaw
Urban outlaw
Filmen premiärvisas på Raindance-festivalen den 28/9. Längtar till DVD-släppet!
http://www.classicporscheblog.com/magnu ... n-premiere
http://www.classicporscheblog.com/magnu ... n-premiere
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Den blir tillgänglig online från den 15/10...
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Håller helt med.Jesse wrote:Vet att jag kastar sten i glashus nu men jag gillar inte killen, tycker han har sålt ut hela grejen med att vara entusiast och gått från härlig excentriker till sell out.
"It´s all about the benjamins"
Har följt hans blog, pelican tråd mm runt 1/2år men succesivt verkade det som att allt startades på internet med en baktanke.
Men hur som helst har han riktigt fina bilar!
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Har inte tänkt på det, men så är det nog lite.blomman wrote:Håller helt med.Jesse wrote:Vet att jag kastar sten i glashus nu men jag gillar inte killen, tycker han har sålt ut hela grejen med att vara entusiast och gått från härlig excentriker till sell out.
"It´s all about the benjamins"
Har följt hans blog, pelican tråd mm runt 1/2år men succesivt verkade det som att allt startades på internet med en baktanke.
Men hur som helst har han riktigt fina bilar!
Har inte följt trådarna han lagt ut, det blir så mycket snack i dom med tusentals svar... Några snygga bilar har han dock.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
En som studerat marknadsföring kan väl tycka att han haft en god marknadsstrategi där han i första steget skapade förtroende i de sociala medierna via extrema byggtrådar etc etc. och sedan använder det förtroendet och uppmärksamheten för att haussa upp lanseringen av hans film som självklart förhandsvisas exklusivt för "rätt folk" innan den finns till salu vilket sprider buzz till även icke Porschefantaster och öppnar upp för bredare marknad.
Känner väl mig helt enkelt lurad då hans egentliga avsikt var att sälja film, inte att bara vara en härligt excentrisk entusiast.
Känner väl mig helt enkelt lurad då hans egentliga avsikt var att sälja film, inte att bara vara en härligt excentrisk entusiast.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Jag tror hans plan, ända sedan han började med bloggen, har varit att bygga upp denna mystik runt honom för att sedan börja bygga om/renovera kundbilar.
Och visst verkar han ha lyckats, han har ju varit med i varenda tidning på senaste tiden.
Men,
och för mig har det alltid funnits ett men och det är huruvida han gör saker själv eller om han lämnar bort allt, eller om han har folk som jobbar åt sig, tycker inte det har framgått.
Och visst verkar han ha lyckats, han har ju varit med i varenda tidning på senaste tiden.
Men,
och för mig har det alltid funnits ett men och det är huruvida han gör saker själv eller om han lämnar bort allt, eller om han har folk som jobbar åt sig, tycker inte det har framgått.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Hade han gjort det själv så hade det nog framgått...blomman wrote:
Men,
och för mig har det alltid funnits ett men och det är huruvida han gör saker själv eller om han lämnar bort allt, eller om han har folk som jobbar åt sig, tycker inte det har framgått.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Vilka cyniker!
Frågan är väl i hur stor utsträckning han är involverad i skapandet av filmen (mer än att vara subjektet)? Jag har själv aldrig reflekterat över huruvida han har en dold agenda (kalla mig blåögd), utan nöjt mig med att se honom som en kuf som har ekonomisk möjlighet att göra det som de flesta av oss bara drömmer om.
Men, det jag har funderat på är det som Jonas just tangerade; hans snabba resa från okänd till person med kultstatus. Men, egentligen behöver det inte vara något konstigt med det heller. Om en skribent rapporterar om honom så hakar flera på och snöbollen är i rullning. Porschevärlden är ändå ganska liten och kommunikationsvägarna korta. Kort sagt, ett mediadrev kan även ha positiva förtecken.
Jag antar att vi snart blir varse hans avsikter, om han börjar med Porscherenoveringar i kommersiellt syfte så sjunker hans varumärke även i mina ögon. Tills dess fortsätter jag att inte ha någon direkt åsikt, och filmen lär väl fortfarande vara sevärd tack vare vackert foto och dito maskiner...
Frågan är väl i hur stor utsträckning han är involverad i skapandet av filmen (mer än att vara subjektet)? Jag har själv aldrig reflekterat över huruvida han har en dold agenda (kalla mig blåögd), utan nöjt mig med att se honom som en kuf som har ekonomisk möjlighet att göra det som de flesta av oss bara drömmer om.
Men, det jag har funderat på är det som Jonas just tangerade; hans snabba resa från okänd till person med kultstatus. Men, egentligen behöver det inte vara något konstigt med det heller. Om en skribent rapporterar om honom så hakar flera på och snöbollen är i rullning. Porschevärlden är ändå ganska liten och kommunikationsvägarna korta. Kort sagt, ett mediadrev kan även ha positiva förtecken.
Jag antar att vi snart blir varse hans avsikter, om han börjar med Porscherenoveringar i kommersiellt syfte så sjunker hans varumärke även i mina ögon. Tills dess fortsätter jag att inte ha någon direkt åsikt, och filmen lär väl fortfarande vara sevärd tack vare vackert foto och dito maskiner...
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
Får väl kasta sten #2 i glashuset men jag tycker "hans" renoveringar saknar själ.. Visst har han många snygga lösningar men helheten känns inte rätt, känns mer som en fabrik som spottar ut seriemoddade earlies än hantverk som förädlar bilar med mycket själ.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
För att inte tala om det fåniga namnet "Urban Outlaw" eller att han enligt hemsidan kommer börja sälja en massa crap (a.k.a merchandise) med loggan på.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351
Hej
Instämmer - inte imponerar det så värst mycket när det fullkomligt väller fram bilar på löpande band.
Jag såg nån bild där hans sheetmetal guy var med och läste att han lämnar grejor både hit och dit ...och vem gör inte det
Bengt
Instämmer - inte imponerar det så värst mycket när det fullkomligt väller fram bilar på löpande band.
Jag såg nån bild där hans sheetmetal guy var med och läste att han lämnar grejor både hit och dit ...och vem gör inte det
Jag fortsätter musiktemat med - http://www.youtube.com/watch?v=su3HiXOjrfAJesse wrote:"It´s all about the benjamins"
Bengt
Nu bev jag övertygad om att det snart kommer dyka upp en serie på Discovery som heter Urban outlaw och är upplagt precis som, ja vad de nu heter där de renoverar bilar eller det med hd byggen.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
- Flat Six Rally
- Posts: 163
- Joined: Sun Jan 17, 2010 10:38 am
Det är ju uppenbart vilket land vi lever i när man läser den här tråden..
Trist helt enkelt
Det kanske skulle läggas till en ny rubrik på forumet "Jante-tråden" där alla som har det behovet kan få skriva av sig.
You rule Mr Walker!!
Trist helt enkelt
Det kanske skulle läggas till en ny rubrik på forumet "Jante-tråden" där alla som har det behovet kan få skriva av sig.
You rule Mr Walker!!
1972 2,5 ST - Hard core rally/race by Tuthill
1988 3,2 Turbo body - SCRS style by Tuthill
=
1971 2,2 S
1973 3,0 RS rally (Safari/Gravel/Tarmac)
2007 997 GT3 RS
1973 911 RS #911 360 1332
1995 993 RS CS
1988 3,2 Turbo body - SCRS style by Tuthill
=
1971 2,2 S
1973 3,0 RS rally (Safari/Gravel/Tarmac)
2007 997 GT3 RS
1973 911 RS #911 360 1332
1995 993 RS CS
Min mening var inte att starta pajkastning mot honom personligen utan det handlade initialt mer om sättet han marknadsfört sig själv och hans "hobby" på.
Vad gäller jante/hans bilar så har ju alla olika smak och tycke, tänk vad tråkigt om alla earlies var nyrenoverade och stukade på samma vis.
Vad gäller jante/hans bilar så har ju alla olika smak och tycke, tänk vad tråkigt om alla earlies var nyrenoverade och stukade på samma vis.
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
DP-Zirkelbach
3.0
Röd
Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
Nu när det framkommit hur och varför filmen kommit till förstår jag varför han startade bloggen. Sätter man sig in i hans situation förstår jag att han tar chansen till detta. Jag börjar nog gilla honom lite igen
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
"T-shirts här! Kom och köp era T-shirts här!"
http://www.early911sregistry.org/forums ... ndise-line
http://www.urbanoutlawshop.com
http://www.facebook.com/#!/magnusporsche
http://www.magnuswalker911.com
http://www.urbanoutlaw.tv
http://www.early911sregistry.org/forums ... ndise-line
http://www.urbanoutlawshop.com
http://www.facebook.com/#!/magnusporsche
http://www.magnuswalker911.com
http://www.urbanoutlaw.tv
Nu ligger i alla fall filmen ute på nätet, oavsett vad folk tycker...
Sevärd, även om musikläggningen inte var superbra.
http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/
Sevärd, även om musikläggningen inte var superbra.
http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/
Vad är det som har framkommit?blomman wrote:Nu när det framkommit hur och varför filmen kommit till förstår jag varför han startade bloggen. Sätter man sig in i hans situation förstår jag att han tar chansen till detta. Jag börjar nog gilla honom lite igen
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17
924 Targa -77 (såld)
Instagram: @orebro.classics
URBAN OUTLAW
THE BACK STORY..
way back in january of this year i recieved an e-mail from a canadian film director by the name of TAMIR MOSCOVICI,
he had read MAURICES article about me in TOTAL 911,
i replied back to him & included a link to my PELICAN PARTS * OUTTA CONTROL HOBBY POST*-
A Few E-mails & a phone call or 2 later TAMIR expressed his interest in coming down to LA to film a 5-7 short documentry film on me & my cars,
being a film maker he knew that there may be more to my story that had printed!
so a month or so later we met up for the first time at 7 AM on the first day of our
4 day shoot, Tamir had hired a 6 person local crew & we set about shooting what would become URBAN OUTLAW.
it was shot on a shoe string budget over 4 fun filled days in & around LA,
on a handshake & leap of faith.
this was my first time in front of the camera!
neither of us knew where this would end up...
in late may we relaesed the 3 minute trailer URBAN OUTLAW ...viewd over 1.5 millon times.
MANY.MANY THANKS TO TAMIR MOSCOVICI...& HIS TEAM
without his wisdom,vision,talent & generosity none of this would have happened.
THE BACK STORY..
way back in january of this year i recieved an e-mail from a canadian film director by the name of TAMIR MOSCOVICI,
he had read MAURICES article about me in TOTAL 911,
i replied back to him & included a link to my PELICAN PARTS * OUTTA CONTROL HOBBY POST*-
A Few E-mails & a phone call or 2 later TAMIR expressed his interest in coming down to LA to film a 5-7 short documentry film on me & my cars,
being a film maker he knew that there may be more to my story that had printed!
so a month or so later we met up for the first time at 7 AM on the first day of our
4 day shoot, Tamir had hired a 6 person local crew & we set about shooting what would become URBAN OUTLAW.
it was shot on a shoe string budget over 4 fun filled days in & around LA,
on a handshake & leap of faith.
this was my first time in front of the camera!
neither of us knew where this would end up...
in late may we relaesed the 3 minute trailer URBAN OUTLAW ...viewd over 1.5 millon times.
MANY.MANY THANKS TO TAMIR MOSCOVICI...& HIS TEAM
without his wisdom,vision,talent & generosity none of this would have happened.
jonas
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Klart filmen säkert är cool, det är ju Porschar med i den, även om jag inte sett den. Och klart Magnus Walker är cool, och hans bilar är coola. Som entusiast kan jag inte säga något annat!
Men, att börja kränga merchandice med en självpåtagen logga, är INTE coolt, i mina ögon. Att kränga merchandice på Pelican-forumet, sajten som skapade allt "buzz", utan att kolla om det är ok med ägaren Wayne, är ÄNNU mindre coolt.Jag tror han har gjort bort sig, vilket är grymt synd och onödigt. Han skulle ha stannat vid filmen, men, mycket vill ha mer.
Min åsikt, även om ingen bett om den....
Med vänlig hälsning,
Johan
Men, att börja kränga merchandice med en självpåtagen logga, är INTE coolt, i mina ögon. Att kränga merchandice på Pelican-forumet, sajten som skapade allt "buzz", utan att kolla om det är ok med ägaren Wayne, är ÄNNU mindre coolt.Jag tror han har gjort bort sig, vilket är grymt synd och onödigt. Han skulle ha stannat vid filmen, men, mycket vill ha mer.
Min åsikt, även om ingen bett om den....
Med vänlig hälsning,
Johan
- Einar Irgens
- Posts: 209
- Joined: Fri Apr 17, 2009 2:00 pm
- Location: Tromsø, Norge
Det eneste jeg er interessert i å vite er om filmen er verdt å se, og om den er verdt pengene. Om mannen er en inkarnasjon av Mor Theresa eller Gordon Gekko er likegyldig. For meg eksisterer ikke helter (hjälter?). Jeg digger ur911:or, men jeg hater å kjede meg
Et annet spørsmål er om ALLE bilene i filmen er ombygget, eller om han har noen originale biler også. Jeg har sett tusenvis av RS/RSR/R/ST/Outlaw 911er, men synes ingen av dem er så vakre som en helt original T/E/S/L/Normal bil.
Et annet spørsmål er om ALLE bilene i filmen er ombygget, eller om han har noen originale biler også. Jeg har sett tusenvis av RS/RSR/R/ST/Outlaw 911er, men synes ingen av dem er så vakre som en helt original T/E/S/L/Normal bil.
Last edited by Einar Irgens on Sun Oct 21, 2012 1:18 pm, edited 1 time in total.