Fuchs 14 el 15"
Fuchs 14 el 15"
KÖPES FUCHS 14 EL 15" Smala....(då det inte går så fort med en 912a)
Snälla är det ingen som har några över... Viktigast är att dom är original till en 69a sen är skicket inte så viktigt bara dom är runda...
Snälla är det ingen som har några över... Viktigast är att dom är original till en 69a sen är skicket inte så viktigt bara dom är runda...
Kalle
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
- tommyrecaro
- Posts: 698
- Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
- Location: Eskilstuna
- Contact:
tack för tipset, väntar på bilder på 1 14" set fr norge oxå,tommyrecaro wrote:Dessa ligger på tyska e-bay:
http://cgi.ebay.de/4-Fuchs-Felgen-f-Por ... otohosting
14" dock.
Tommy
Kalle
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
Ingen aning pâ vilka bilar 14 var standard, men här har du alla fälg/däck kombinationer som är "godkända" av porsche:
http://www.mittelmotor.de/deutsch/startdeutsch.htm
Nere i högra hörnet har du: Werksfreigaben Räder-, Reifen-, Leistungsänderung!
Klicka
Sedan hittar du en fälg och: Welche Reifen, welche Felgen darf ich auf meinem 911 fahren....
Klicka
Klickar du sedan pà: Ä7 sà fâr du upp en lista pà vilka hastighetsmätare som visar "rätt" till resp. däck/fälg kombination.
Min extremt muppiga förklaring är inte pga. av att jag underskattar eran förmâga att använda internätet utan att jag vet vilket elände det kan vara när man inte pratar "sprâket"
(jag har själv den knepiga kombinationen 15x7 "R" (R=en tumm bredare innât), med 205/50 profil, ingen risk att jag ser rätt hastighet pà min mätare..... , men 50 profilarna är pâ "transferlistan" skall bara slita ut dem, men det är rackans vad falkendäcken är slitstarka!
http://www.mittelmotor.de/deutsch/startdeutsch.htm
Nere i högra hörnet har du: Werksfreigaben Räder-, Reifen-, Leistungsänderung!
Klicka
Sedan hittar du en fälg och: Welche Reifen, welche Felgen darf ich auf meinem 911 fahren....
Klicka
Klickar du sedan pà: Ä7 sà fâr du upp en lista pà vilka hastighetsmätare som visar "rätt" till resp. däck/fälg kombination.
Min extremt muppiga förklaring är inte pga. av att jag underskattar eran förmâga att använda internätet utan att jag vet vilket elände det kan vara när man inte pratar "sprâket"
(jag har själv den knepiga kombinationen 15x7 "R" (R=en tumm bredare innât), med 205/50 profil, ingen risk att jag ser rätt hastighet pà min mätare..... , men 50 profilarna är pâ "transferlistan" skall bara slita ut dem, men det är rackans vad falkendäcken är slitstarka!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Stefan tack för mail men dom såg för tråkiga ut och då jag läst mig till att 15" var det som erbjöds 912 köparen original så väntar jag vidare på rätt set....
Plåt fälgarna blir snyggare och snyggare särskilt när man bara har 165 bredd...
Plåt fälgarna blir snyggare och snyggare särskilt när man bara har 165 bredd...
Kalle
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
_____________________________________________
Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
Visst 14 tummarna såldes som komfortfälgar. I USA blir en bil aldrig tillräckligt mjuk...
Dessutom har det funnits en tid när man sänkte bilar snabbt genom att sätta på mindre hjul. Lågprofildäck har ju inte alltid funnits!
11 orna är ju enkla att sänka - om man inte bryr sig dugg om bump steer, styrningen är ju kass ändå...
/AJ
Dessutom har det funnits en tid när man sänkte bilar snabbt genom att sätta på mindre hjul. Lågprofildäck har ju inte alltid funnits!
11 orna är ju enkla att sänka - om man inte bryr sig dugg om bump steer, styrningen är ju kass ändå...
/AJ