Hej Magnus! Tack för svaret.
Kan berätta att jag precis har lyckats få ur oljekylaren
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
med motorn kvar i bilen.
Jag lossade höger värmekammare och den långa motorplåten på höger sida. Tog också bort den lilla kåpan som riktar kylluften ner till kylaren.
Med den lilla kåpan och värmekammaren borta så kom jag enkelt åt de fyra muttrarna som håller kylaren.
Med plåten borta fick jag utrymme att dra kylaren åt sidan och med värmekammaren borta så gick det lätt att ta ner den.
Blir säkert svårare att montera tillbaka nya kylaren så att packningarna inte rubbas utan förblir på rätt plats. För att inte tala om värmekammaren. Pinnbultarna pekar ju nedåt så det gäller att kunna balansera brickor och muttrar på varandra innan muttern tar gäng. Kan man lättlimma brickor och muttrar på varandra?
Och så återstår ännu en utmaning, dvs att finna någon som kan reparera kylaren eller att få tag på en bra begagnad kylare till vettigt pris.
//Hasse