Förgasarproblem.

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
loffe911
Posts: 253
Joined: Sat Aug 13, 2005 9:36 pm
Location: Norra Skåne

Förgasarproblem.

Post by loffe911 »

Har stoppat i en nyrenoverad 2,0 i min Targa. den startar men går lite ojämnt på tomgång. Höjde tomgången och körde en runda. Vid växling vill inte varvtalet sjunka direkt närman släpper gasen. Bytte returfjädrarna till lite styvare men det hälpte inte. Förgasarna, weber 40, är också renoverade men detta gjordes för två år sen. Har sen dess stått utan bensin i källaren.
Någon som har en idé?

mvh
Loffe
User avatar
931Melander
Posts: 187
Joined: Mon Sep 08, 2008 10:03 pm
Location: Piteå

Snål

Post by 931Melander »

Kan vara så att den får för lite soppa på lågfart och då kan den hänga kvar en aning.
Hur svarar den på tvärgas från tomgång?
Fredrik Melander
PCS 8349
User avatar
Izvor
Posts: 233
Joined: Thu Sep 17, 2009 6:52 pm

Re: Förgasarproblem.

Post by Izvor »

loffe911 wrote:Har stoppat i en nyrenoverad 2,0 i min Targa. den startar men går lite ojämnt på tomgång. Höjde tomgången och körde en runda. Vid växling vill inte varvtalet sjunka direkt närman släpper gasen. Bytte returfjädrarna till lite styvare men det hälpte inte. Förgasarna, weber 40, är också renoverade men detta gjordes för två år sen. Har sen dess stått utan bensin i källaren.
Någon som har en idé?

mvh
Loffe
Hej

Hadde samma problem med mina Solex efter att jag har øverhalat de och bytt till en mjukare membran på acc. pumpen. Varvtalet ville inte sjunka, ibland så varvade den upp ænnu mer. Det var just nær man gasade till som det hænde, om man inte gasade ci 4 sec. innan væxlingen då hadde man ingen problem. Efter lite felsøkning så visade det sig att Acc. pumpen levererade før mycket. Det blev før mycket soppa helt enkelt.
Jag justerade ner insprutningsmængden och då førsvann problemet.

Bara ett tips.

Izvor
Post Reply