![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/Oljeslangokopplingar.jpg)
Slangen verkar vara gängad, både utanpå och inuti i resp ände.
Övre fästet
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/vrekoppling.jpg)
Nedre fästet (hylsan har ställts på röret bara för att visa gängorna)
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/Nedrekoppling.jpg)
Om gängorna funnits från början eller om de uppstått när hylsorna pressats på slangen vet jag inte. Gängorna på insidan kan också ha uppkommit när slangen med hylsan gängades på själva rörtappen (hylsan är gängad i kortänden).
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/Hylsanptappen.jpg)
Jag upptäckte först när jag plockat ur motorn för att byta packbox att slangen gick att skruva loss vid fästena. Min fråga till forumet är nu om det räcker med att försöka skruva fast slangen hårdare (kanske kompletterat med något lim) i hylsorna eller om jag bör låta en ”slangfirma” pressa in en ny slang i dessa.
Något som komplicerar situationen är att det inte tycks finnas passande slang som reservdel utan att man för att få en ny slang även måste köpa hela "paketet" inkluderande även det långa röret med halvcirkelböj och knäkrök. Jag har på nätet hittat paketet på ett enda ställe till det facila priset av ca 3.000 kr.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
//Hasse