![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/DSC01946.jpg)
Bilen är uppallad. Alla kablar i motorrummet, gasreglage, slangar för bensin och olja, växelföraren, kopplingsvajern, hastighetsmätarvajern och slangarna från värmekamrarna är lossade. Jag har även tagit bort CV-drivknutarna och axlarna. Varför? Jo, jag har de senaste månaderna hört ett klonkande ljud vid skarpa svängar. Och det lär tyda på slitna knutar. Så jag tänker passa på och byta dem när motorn är ur.
Allt har så här långt gått helt enligt plan förutom
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/DSC02101.jpg)
Det behövs visserligen inte för att sätta dit de nya knutarna och axlarna men det är ju betydligt enklare att sätta ihop den yttre knuten med den utstickande axelbiten på bänken än liggandes under bilen. Och dessutom har det blivit nästan en prestigesak för mig i kampen mellan muttern och mig. Jag lovar, jag har tagit i. Har t o m ställt mina modiga 85 kg längst ut på förlängningsröret. Men inte så mycket som en antydan från muttern att vilja tillmötesgå min önskan.
![Image](http://i28.photobucket.com/albums/c248/HasseTarga72/DSC02108.jpg)
Jag har drällt på 5-56 och WD-40 knackat och bankat så nu är det väl bara att hetta upp muttern som återstår eller ….? Vad säger forumets expertis? Är det något särskilt med denna mutter med hänsyn till dess utformning? Som den snövita amatör
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
//Hasse