PCS Ringen 2010
-
- Posts: 196
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:30 pm
- Location: Smögen
- Contact:
Kul att du gillar bilen! Ska bli kul att se din.jsoderbe wrote:Wow, är den gröna Martins? Hur läcker blev den egentligen !
Stämmer bra.MagnusW wrote:Jag tyckte jag skymtade Martins far som en av de 15 lyckliga vinnarna av ett varv med Sabine?
Kul grej! Vinnarna i middagens lotteri fick ett varv med Sabine Schmidt bakom ratten i sin egen bil. Eftersom farsan inte hade med sig bilen fick han låna en bil.
Detta var premiär på ringen för mig. Helt otrolig bana och suveränt arrangemang av pcs. Hoppas verkligen på fler möten där.
Hittade några fler bilder. Jonas N har fastnat på många. Tyvärr fick jag aldrig nåt bra tillfälle att titta på din bil.
Alla bilar uppställda för "följa-john körning"
RS -73 Replica | PCS 2424b
Klart inspirerande bilder ,dit ska man innan man dör
Vore kul och höra Janne´s uppfattning om hur det var att köra en relativt standard early på denna bana ? Ok eller ska man ha en lite mer preppad bil som ex Martin´s för att det ska vara kul.
//Eric
Vore kul och höra Janne´s uppfattning om hur det var att köra en relativt standard early på denna bana ? Ok eller ska man ha en lite mer preppad bil som ex Martin´s för att det ska vara kul.
//Eric
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
Grymt snygg bild!! Wow vilken grej, har också en dröm att köra där. Ska börja med att åka dit och "reka" i höst i samband med en tur till Porsche museumet.MartinG wrote:
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
En sak som man garanterat lär sig är vikten av ett bra chassi - och med det menas stötdämpare, hjulvinklar, höjd åsånt, och framför allt harmoni mellan allt detta.Erky wrote:Klart inspirerande bilder ,dit ska man innan man dör
Vore kul och höra Janne´s uppfattning om hur det var att köra en relativt standard early på denna bana ? Ok eller ska man ha en lite mer preppad bil som ex Martin´s för att det ska vara kul.
//Eric
Som god tvåa kommer bromsar.
Och sist kommer många hästar.
Kul är det oavsett... Har kört där med bl a VW -56, fullt semesterlastad med passagerare och utan bälten... Det gick inte så fort, men var kul ändå på sitt sätt (spännande om inte annat)...
Hejsan.
Min bil låg perfekt utmed hela banan (även runt 160 vilket jag haft vibrationsproblem med tidigare), det enda som störde mig var att jag fick brist på bränsle efter att ha legat på höga varv en längre tid (5-7000 i ett par minuter). Dessutom har jag för högt bränsletryck, så att förgasarna flödar över vid tomgång. Min mekaniker Danne hittade felet: På ett ställe är det endast 6 mm:s bränslerör som ska förse båda förgasarna med bensin. Blir 2x 8mm koppar från pumpen fr.o.m nu.
Sen är jag glad över att ha renoverat bromsarna innan. Dom har stor betydelse där nere. Mina standarddäck överhettade efter c:a 3 varv men efter lite vila gick det bra igen.
Körde c:a 10 varv och med insidan av huvudet som nybörjare. Det räckte för tillfället. Allt finns med på film, vilket kommer att klippas ihop och visas här inom ett par dagar.
Här kommer några bilder som Danne tog:
Mvh: Janne och Danne
EDIT: Tack PCS och alla Instruktörer. Detta banmöte måste ha försett den tyska noggranheten med svensk perfektionism. Helt knivskarpt möte med perfekt hålld tidsplan. Fick en känsla av rutin, trots att detta var det första banmötet på Ringen.
Min bil låg perfekt utmed hela banan (även runt 160 vilket jag haft vibrationsproblem med tidigare), det enda som störde mig var att jag fick brist på bränsle efter att ha legat på höga varv en längre tid (5-7000 i ett par minuter). Dessutom har jag för högt bränsletryck, så att förgasarna flödar över vid tomgång. Min mekaniker Danne hittade felet: På ett ställe är det endast 6 mm:s bränslerör som ska förse båda förgasarna med bensin. Blir 2x 8mm koppar från pumpen fr.o.m nu.
Sen är jag glad över att ha renoverat bromsarna innan. Dom har stor betydelse där nere. Mina standarddäck överhettade efter c:a 3 varv men efter lite vila gick det bra igen.
Körde c:a 10 varv och med insidan av huvudet som nybörjare. Det räckte för tillfället. Allt finns med på film, vilket kommer att klippas ihop och visas här inom ett par dagar.
Här kommer några bilder som Danne tog:
Mvh: Janne och Danne
EDIT: Tack PCS och alla Instruktörer. Detta banmöte måste ha försett den tyska noggranheten med svensk perfektionism. Helt knivskarpt möte med perfekt hålld tidsplan. Fick en känsla av rutin, trots att detta var det första banmötet på Ringen.
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Jo detta var en fantastisk upplevelse lider dock med några av våra pcs medlemmar som som fick möta det gröna helvetet på ett "hårt sätt".
Och hur grymt funkar inte en g;a 11:a på ringen till och med karusellen svaldes utan bekymmer och att jaga GT3 :or upp för kesselchen var en dröm, att balansera på 4:an 7100 rpm i ca 35-40 sek är en sjuk känsla.
min 2,7 RS verkligen levererade ett par tre resor dit så kan det nog börja gå riktigt fort....
Både undertecknad och tigerman var ju instruktörer, mýcket åka blev det...skönt att inte ha en så hårt chassie, ringen är ju ganska skumpig I 964:or med RSR chassien hadde chauförerna det lite jobbigt med njurarna.
//Micke i den lila
Och hur grymt funkar inte en g;a 11:a på ringen till och med karusellen svaldes utan bekymmer och att jaga GT3 :or upp för kesselchen var en dröm, att balansera på 4:an 7100 rpm i ca 35-40 sek är en sjuk känsla.
min 2,7 RS verkligen levererade ett par tre resor dit så kan det nog börja gå riktigt fort....
Både undertecknad och tigerman var ju instruktörer, mýcket åka blev det...skönt att inte ha en så hårt chassie, ringen är ju ganska skumpig I 964:or med RSR chassien hadde chauförerna det lite jobbigt med njurarna.
//Micke i den lila
- tigerman67
- Posts: 434
- Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
- Location: Luleå
Ja, med tanke på hur många bilder Micke fastnat på måste det ha blivit en del varv...
Min "late911" klarade både ner- och uppresan galant, rätt skönt med en någorlunda gatvänlig och modern bil för en sådan tripp. När man väl halkar runt på Ringen och bilen knappt orkar ta sig upp för Ex-Mühle önskar man sig förstås en lite lättare och spänstigare bil, men sånt är livet...
På det hela taget en upplevelse för livet. När chansen dyker upp igen (för det lär den nog göra) är min rekommendation till er som inte var med: Häng på låset!
MVH Jonas
Min "late911" klarade både ner- och uppresan galant, rätt skönt med en någorlunda gatvänlig och modern bil för en sådan tripp. När man väl halkar runt på Ringen och bilen knappt orkar ta sig upp för Ex-Mühle önskar man sig förstås en lite lättare och spänstigare bil, men sånt är livet...
På det hela taget en upplevelse för livet. När chansen dyker upp igen (för det lär den nog göra) är min rekommendation till er som inte var med: Häng på låset!
MVH Jonas
Hejsan.
Här kommer det videoklipp som jag nämnde i tidigare inlägg.
Det är olika klipp och inte ett helt varv, tyvärr.
Blev tvungen att banta ner det lite för att få upp det på youtube.
Mycket nöje.
Öka upplösningen till 480 för bättre kvalitet.
http://www.youtube.com/watch?v=XqN2p8cH430
Mvh: Janne
Här kommer det videoklipp som jag nämnde i tidigare inlägg.
Det är olika klipp och inte ett helt varv, tyvärr.
Blev tvungen att banta ner det lite för att få upp det på youtube.
Mycket nöje.
Öka upplösningen till 480 för bättre kvalitet.
http://www.youtube.com/watch?v=XqN2p8cH430
Mvh: Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.